بازدید مشترک از سایت دفن زباله مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان خوزستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان به همراه فرماندار و نمایندگان کارگروه پسماند ،شهردار و مسئولین خدمات شهرداری ، ریاست و کارشناس HSE  شرکت نفت ،مسئولین خدمات و فضای سبز شرکت نفت ،ریاست مرکز بهداشت و درمان شهرستان ،از محل سایت دفن زباله شهری مسجدسلیمان  واقع در جاده بی سیم  بازدید کردند.
در این بازدید مقرر گردید مسائل و مشکلات مربوط به محل دفن، جمع آوری ، مسائلی پیرامون ساماندهی وضعیت سایت دفن زباله شهر،لزوم تعویض جاده در محل سایت جدید ،لزوم دپوی روزانه و تأمین تجهیزات مربوطه توسط شهرداری،حراست قوی تر محدوده موردنظر و عدم اجازه ورود دوره گردها،خودروهای ناشناس بدون هماهنگی با نگهبان سایت در مسجدسلیمان  مطرح گردید .
بهروز نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان در این بازدید گفت :بر مبنای اصول بهداشتی و بهسازی محیط زیستی، بایستی زباله ها که منشاء انواع آلودگی هستند در اسرع وقت دفع گردند؛ چرا که در غیر اینصورت انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو و چشم اندازهای بد و نشت شیرابه زباله ها باعث آلودگی شدید محیط زیست می گردد .
بیماریهایی همچون کزاز،حصبه و شبه حصبه،انگلهای روده ای ، اسهالهای خونی ، فلج اطفال ، سالک پوستی و احشائی و …از جمله بیماریهایی هستند که از طریق آلودگی ناشی از مواد زائد جامد در آب ، هوا و خاک حاصل می شوند.
انسان و بسیاری از موجودات به شیوه های مختلف زباله تولید می کنند که تولید زباله بطور چشمگیری رو به افزایش است. این افزایش و تولید موجب بحران هایی در زمینه محیط زیست گردیده است که حیات موجودات کره زمین را بامشکلات جدی روبرو ساخته است . تولید آلاینده های مختلف زباله که هر روز برتعداد وتنوع آنها افزوده می شود، سبب شده که ضمن خسارت به منابع اصلی ( آب ، خاک ، هوا ) با مقادیر زیاد مواد زائد به اشکال جامد ، نیمه جامد ، مایع و گاز مواجه شده ایم و این بدان معناست که بشر به دست خود عرصه زندگی را برخود و سایر موجودات تنگ نموده است. استفاده از 48 هزار ماده شیمیایی در زندگانی روزمره که تاکنون تنها خاصیت سرطان زایی پانصد نوع آن به اثبات رسیده نوعی تهدید جدی برای محیط زیست وسلامت انسان به شماره می رود.