کلنگ بزرگترین فرهنگسرا و باغ موزه محیط زیست کشور در شهرستان ماهشهر به دست استاندار خوزستان به زمین خورد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، کلنگ نخستین فرهنگسرا و باغ موزه محیط زیست در شهرستان ماهشهر با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان خوزستان زده شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین کلنگ زنی این مجموعه گفت:این مجموعه عظیم زیست محیطی که شامل فرهنگسرا،باغ پرندگان،باغ خزندگان،سالن آمفی تأتر،آکواریوم و مجموعه های مختلفی که بعنوان یک کار کم نظیر در کشور دانست که در حال شکل گیری است.

وی این کار را از مجموعه خدمات اجتماعی به مردم و بسیار ارزشمند دانست و گفت:ساختمان آموزشی این مجموعه با همت شرکت پتروشیمی نوید زرشیمی ساخته خواهد شد و سایر مجموعه های پتروشیمی نیز قرار است در ساخت مراحل بعدی این مجموعه همکاری داشته باشند.

شریعتی افزود: این پروژه عظیم که با برآورد اعتبار 60 میلیارد تومانی از پروژه های بسیار ارزشمند استان خواهد بود و موجب افزایش رشد استانداردهای زندگی در ماهشهر و جهشی رو به جلو می باشد که می بایست با همت همه هر چه سریعتر تمام فازهای آن به بهره برداری برسد.

وی هزینه ساخت ساختمان آموزشی را 4 میلیارد تومان اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد که شهردار  و صنایع پتروشیمی منطقه مشارکت داشته باشند و فازهای بعدی ظرف چند سال آینده شاهد افتتاح این پروژه عظیم در بخش خدمات و محیط زیست منطقه باشیم و همه 13 هکتار مساحت این پروژه تکمیل شود و ساخت این مجموعه را تأثیر گذاری در زندگی و استانداردهای زندگی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر نقاط استان هم شاهد اجرای چنین پروژه هایی باشیم.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در آیین کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی زیست محیطی گفت:خدا را شاکریم که در یکی از شب ها که ارزشش از هزاران ماه بیشتر است،شاهد کلنگ زنی این مجموعه و فرهنگسرای زیست محیطی هستیم و از همه مسئولین شهرستان که در به ثمر رسیدن این طرح تلاش می نمایند تقدیر نمود و گفت:جرقه این کار توسط پتروشیمی نوید زرشیمی زده شد که با همت فرماندار،شهردار،پتروشیمی بندر امام و محیط زیست شهرستان و استان پیگیر و امروز شاهد کلنگ زنی این مجموعه باارزش هستیم و از سایر مجموعه های پتروشیمی منطقه درخواست کرد که در مراحل تکمیل این پروژه مشارکت داشته باشند تا شاهد باشیم هر چه سریعتر این پروژه کامل و خدمات خود را به مردم منطقه ارائه نماید .وی در بخش دیگر از سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص نقش آموزش در محیط زیست اشاره نمود و گفت:این مجموعه با هدف آموزش دانش آموزان تا دانشجویان با دانش زیست محیطی ایجاد خواهد شد.

در این مراسم فرماندار،شهردار و مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوید زرشیمی هم در سخنانی از اهمیت ایجاد این فرهنگسرا و باغ موزه محیط زیست ماهشهر مطالبی بیان نمودند.

لازم بذکر است،فاز اول مجموعه فرهنگسرا و باغ موزه محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر در مساحت 2000 متر مربع و در دو طبقه طراحی شده است که هدف از احداث این پروژه بنای آموزش محیط زیست به تمام اقشار از دانش آموزان تا دانشجویان و همچنین برگزاری همایش ها،نمایشگاه ها و ... می باشد و کاربرد اصلی این ساختمان آموزشی و اداری کلاس های درس با ظرفیت های مختلف می باشد که در کنار این کلاس ها،کارگاه ها،سالن جلسات،سالن کنفرانس  وسالن آمفی تأتر با ظرفیت 200 نفر،کتابخانه تخصصی،نمایشگاه و سایر کاربری خدماتی دیده شده است.این مجموعه مطابق با اقلیم منطقه و دارای فضاهای خوابگاهی،نهارخوری و ... می باشد.

در این مجموعه عظیم فرهنگی زیست محیطی علاوه بر قسمت های ذکر شده،سالن ورزشی ،مدرسه طبیعت،آکواریوم،رصدخانه مجازی،گلخانه،موزه حیات وحش،باغ وحش،باغ پرندگان،باغ خزندگان،فضای بازی،غرفه های فرهنگی،پارکینگ،تصفیه خانه و سالن همایش چند بعدی و مسیر دوچرخه سواری در فضای 13 هکتار دیده شده است.

حمیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوید  زرشیمی هدف از مشارکت این شرکت در ساخت این مجموعه فرهنگی زیست محیطی را مشارکت در برنامه های اجتماعی دانست و گفت،مجموعه پتروشیمی نوید زرشیمی تاکنون در ساخت بیمارستان،استخر ،کانون کودکان بی سرپرست مشارکت داشته است و اکنون می خواهد در زمینه فعالیت های زیست محیطی مشارکت نماید.