رهاسازی بیش از ده میلیون بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان- به منظور غنی سازی تالاب شادگان از آبزیان با ارزش غذائی مفید و حفظ تنوع زیستی آبزیان تالابی و جلوگیری از کاهش جمعیت زیستی ماهیان بومی تالاب امسال بیش از ده میلیون بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان رهاسازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان،  در سال جاری و تا پایان مردادماه در مجموع بیش از ده میلیون قطعه بچه ماهی تالابی در تالاب شادگان رهاسازی گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان در این خصوص گفت: به منظور غنی سازی تالاب شادگان از آبزیان با ارزش غذائی مفید و حفظ تنوع زیستی آبزیان تالابی و جلوگیری از کاهش جمعیت زیستی ماهیان بومی تالاب امسال تعداد بیشتری از بچه ماهی در مقایسه با سال گذشته در تالاب رهاسازی گردید.

فقیه با اشاره به اهمیت بارورسازی تالاب در حوزه آبزیان گفت: وفق وظایف سازمانی اداره کل شیلات خوزستان همه ساله با نظارت محیط زیست عملیات رهاسازی بچه ماهی های بومی در تالاب صورت می گیرد .

وی افزود: امسال برنامه رهاسازی در سه منطقه شیرین تالاب شادگان یعنی دابوهیه، صراخیه و رگبه انجام گرفته شد که در مجموع در 15 مرحله از ابتدای خرداد تا پایان مرداد توسط اداره کل شیلات خوزستان انجام پذیرفت.

فقیه در پایان خاطر نشان کردند برنامه غنی سازی تالاب شادگان از آبزیان برغم خشکسالی های اخیر و کاهش رژیم آبی تالاب شادگان لیکن همچنان مستمر و پابرجاست تا حداقل از نظر جمعیت ماهیان شاهد تغییرات نامطلوبی نباشیم.