ساخت و نصب جایگاه های جمع آوری زباله در جنگل دز در دزفول

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در راستای پاکیزگی و جلوگیری از آلودگی در جنگل دز 10 جایگاه جمع آوری پسماندها از سوی یکی از خیرین محیط زیست ساخته و در جنگل حمیدآباد نصب گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص گفت: « جنگلهای دز در حاشیه رودخانه دز یکی از آخرین بازمانده های جنگلهای نیمه گرمسیری بین النهرین بوده که زیستگاه گونه در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی و دارای پوشش گیاهی غنی و متنوع می باشند که بدلیل جاذبه گردشگری و چشم انداز مطلوب، گردشگران فراوانی از این جنگلها بویژه در منطقه پل حمیدآباد استفاده می نمایند که جمع آوری پسماندها و جلوگیری از تخلیه زباله در این جنگلها ضروری است ».

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: « انتظار می رود که گردشگران و استفاده کنندگان از جنگل، در هنگام خروج از جنگل زباله های خود را جمع آوری و از طبیعت خارج نمایند و اقدام خیر محیط زیست  آقای خلیلی در ساخت و نصب جایگاه های جمع آوری زباله در جنگل دز قابل تحسین است ».

شایان ذکر است مشارکت خیرین محیط زیست می تواند در راستای فعالیتهای آموزشی و حفاظت از محیط زیست    یاری گر دستگاه های دولتی در حفاظت از طبیعت و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن باشد.