حضور حضرت آیت الله فرحانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در جمع پرسنل محیط زیست خوزستان

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری- من خودم را همکار شما و در کنار شما هستم  و ارزش کار شما را بخوبی می دانم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان-همزمان با هفته دفاع مقدس و دهه محرم حضرت آیت الله فرحانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان دیدار نمودند.

در این دیدار که روز دوشنبه 3 مهر ماه انجام شد،وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و ایام دهه محرم گفت:نقطه مشترک این دو مناسبت با کار شما عزیزان در محیط زیست بسیار است چرا که شما حافظان حدود و سرمایه های الهی در زمین هستید که باید حفظ شود و رسالت اصلی سیدالشهدا نیز بر حفاظت از اسلام در مقابل کفر بود و در دفاع مقدس می خواستند از انقلاب و دین خود دفاع نمایند.

وی ادامه داد:ایثار و شهادت در راه آرمانهای مقدس که هم شهدای دفاع مقدس و هم شهدای عاشورا دنبال نمودند در این خلاصه می شود که جان دادن در عقاید اسلامی باشد .

حضرت آیت الله فرحانی،حفاظت از محیط زیست را حفاظت سرمایه ملی برای مملکت دانست و گفت:شما عزیزانی که در محیط زیست فعالیت می کنید کار بسیار بزرگ و باارزش انجام می دهید و با وجود 119 شهید و صدها مجروح و مصدوم که در راه حفاظت از محیط زیست این کشور تقدیم شده است نشان از خود گذشتگی پرسنل محیط زیست و ایفای وظیفه شان می باشد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود به کمبود نیرو در محیط زیست اشاره کرد و گفت:در جایی که هر 1000 تا 3000 هکتار ،استاندارد جهانی محیط بان برای حفاظت است،در استان هر 10 هزار هکتار توسط یک محیط بان محافظ می شود که خود گواهی برایثار پرسنل برای جبران و کمبود ینروست که با کار مضاعف و گذشتن از خود و خانواده این کمبود را جبران می نمایند و آن وظیفه که تعهد نموده را به خوبی انجام دهد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرنگاران رهبری ادامه داد:من به سهم خود از تلاش و کوشش و فداکاری که برای انجام ماموریت در حفاظت از محیط زیست انجام می دهید تشکر می کنم و از توانایی عملی و سوابق خوب دکتر لاهیجان زاده مدیر کل حفظات محیط زیست استان نیز تقدیر نمود و گفت:سابقه و تخصص عملی ایشان با توجه به مشغله شغلی و سختی کار و برخورد با متخلفین از کارنامه کاری ایشان در استان و در سایر استان هایی که تاکنون خدمت نموده بسیار درخشان است و وجود چنین مدیرانی برای استان نعمت محسوب می شود.

آیت الله فرحانی در بخش دیگر از سخنان خود از تشکیل ستادی جهت شناسایی مشکلات زیست محیطی و رابطه با آن با مهاجرت در دفتر کار خود خبر داد و گفت:آنچه باعث شد تا میل به مهاجرت در استان بیشر شود همین معضلات زیست محیطی از قبیل بدی آب و هوا و وجود ریزگردها و گرد و غبار می باشد.

وی بهره مندی از هوای پاک و آب سالم را حق طبیعی مردم دانست و گفت:این آلودگی ها نشان از توسعه یک جانبه بدون توجه به جنبه های زیست محیطی می باشند .

وی اشاره ای هم به جلسات خبرگان رهبری در دوره پنجم داشت و گفت:تاکنون سه جلسه  خبرگان رهبری برگزار شده است که جز جلسه اول که برای انتخاب هیئت رییسه تشکیل شده بود در هر دو جلسه بعدی  درخصوص مشکلات زیست محیطی استان خصوصا بحث گرد و غبار صحبت نموده ام و خواستار توجه مسئولین برای رفع این مشکلات شده ام.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص حل مشکلات زیست محیطی خوزستان اشاره نمود و گفت:رهبر معظم هم در سفر سال 1375 و در سفر به دهلاویه در سال 1385و در اسفند 95 نیز در سخنانی ارزشمند خواستار توجه مسئولین و حل مشکلات مردم استان بودند.

وی مطالبات زیست محیطی مردم استان را مطالبات سیاسی ندانست و گفت:این مطالبات مربوط به یک دولت نبوده و در حدود 20 سال است که مردم این استان خواستار توجه و حل  مشکلات زیست محیطی خود هستند.

ایشان ضمن قدردانی از دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به مردم خوزستان به اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت:رهبر معظم درخصوص این طرح فرموده اند که تمام جوانب این کار همراه با مطالعه دیده شود و  اجرای آن بعمل آید تا مشکلات زیست محیطی به همراه نداشته باشد.

آیت الله فرحانی خطاب به پرسنل محیط زیست گفت:من بعنوان یک همکار در کنار شما هستم و ارزش کار شما را میدانم و درک می کنم و ادمه داد:نعمت های الهی موجود در استان متعلق به کل کشور است و باید به گونه ای استفاده کنیم که عوارض زیست محیطی آن خسارتی برای مردم منطقه نداشته باشد و از سایر دستگاه های اجرایی کشور خواست که همکاری و مشارکت بیشتری با محیط زیست در تامین خواسته ها و مصلحت مردم باشند.

وی خود را خدمتگزار محیط زیست دانست و گفت: به فرمایش مقام معظم  رهبری اعضای خبرگان رهبری، باید  مطالبه گر بوده و این  تکلیفی است که به محیط زیست کمک نماییم .

در ابتدای این نشست احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش کاملی از وضعیت محیط زیست،توانمندی های طبیعی ،صنعتی  استان ارائه نموده  و در مورد گستردگی کار و حوزه محیط زیست و عدم توسعه نیروی انسانی و امکان در محیط زیست استان گزارش کاملی ارائه نمود.

در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله فرحانی در محل نمازخانه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اقامه گردید.