در نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شوشتر مصوب شد :جلوگیری از ورود احشام و ساماندهی کامل جایگاه دفن پسماندهای شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان -  نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شوشتر در روز سه شنبه مورخ 28 آذر ماه در محل سالن جلسات فرمانداری شوشتر برگزار گردید .

بهروز نجاتی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با اعلام این خبر بیان داشت : در این نشست که با حضور تمامی اعضای کارگروه و با موضوع ساماندهی نخاله ها و جایگاه مرکزی پسماندهای شوشتر برگزار گردید به حل مشکلات موجود درحوزه پسماند خصوصاً وضعیت نامطلوب جایگاه دفن پسماندها از جمله تکمیل حصارکشی جایگاه ، جلوگیری از ورود احشام و افراد دوره گرد ، دفن صحیح و جلوگیری از سوزاندن پسماندها و نیز اختصاص جایگاه اختصاصی جهت دفن پسماندهای بیمارستانی بی خطرسازی شده پرداخته و مصوباتی نیز در این زمینه مقرر گردید .

وی افزود : همچنین پیرو مصوبات گذشته این کارگروه مقرر شد شهرداری نسبت به تعیین و معرفی پیمانکار حمل و مدیریت نخاله ها و اطلاع رسانی عمومی محل دفع نخاله ها در سطح شهر و برخورد با خودروهای تخلیه کننده پسماند و نخاله در اماکن غیرمجاز تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ نماید .

محمد حسن کجبافی معاون فرماندار نیز درابتدای این نشست بر اهمیت پرداختن به موضوعات و مشکلات زیست محیطی خصوصاً درحوزه پسماند اشاره کرد و افزود : خوشبختانه با وجود تمام مشکلات مالی و محدودیتها محیط زیست به خوبی از وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود در زمینه کنترل جرائم زیست محیطی و نظارت بر مشکلات برآمده است .

گفتنی است در انتهای این نشست نیز غلامعباس عزت پناه ،معاونت خدمات شهری شهرداری و سایر اعضای کارگروه به بیان مشکلات و نظرات خود در این حوزه پرداختند .