برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز در شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - کارگاه آموزشی مدیریت سبز با همکاری شرکت کشت و صنعت کارون و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر در محل سالن آمفی تئاتر این شرکت برگزار گردید.

بهروز نجاتی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ، با بیان این خبر افزود : این دوره که به همت شرکت کشت و صنعت کارون و با هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برای کارکنان این شرکت و ادارات محیط زیست همجوار و با هدف آشنایی با مفاهیم و کلیات مدیریت سبز و روش های بهینه سازی در مصرف انرژی و منابع برگزار گردید. در ابتدا با سخنان مشاور زیست این شرکت در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه محیط زیست آغاز و با ارائه سرفصل ها و مطالب آموزشی و ضوابط مدیریت سبز از سوی هلنا کعبی رئیس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مدرس این دوره و ارائه راهکارها و روش های لازم درخصوص مدیریت بهینه انرژی و منابع خصوصاً در بخش کشاورزی و صنعت توسط وی ادامه پیدا کرد .

کعبی در بین سخنان خود در رابطه با مدیریت مصرف آب بیان داشت : بخش کشاورزی با اختصاص 92 درصد از مصرف آب کشور به خود بزرگترین و مهمترین مصرف کننده آب در ایران بوده و لازم است در این بخش برنامه ریزی و مدیریت درسطوح خرد و کلان مورد توجه بیشتری قرار گرفته و استفاده از روشهای آبیاری نوین و آموزش و ارائه تسهیلات و تشویقات لازم برای کشاورزان جهت روی آوردن به این روشها یکی از راهکارهای لازم برای کاهش مصرف آب در این بخش می باشد .

درانتهای این دوره نیز بازدیدی از پروژه خنک سازی آب مصرفی بخش تولیدی کارخانه و بازگردش آن به بخش تولید و نیز واحد پرورش زنبور تلنموس ، جهت مبارزه بیولوژیک با آفت سزامیا ، انجام گرفت .

شایان ذکر بر اساس بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است جهت حفاظت از محیط زیست اقدام به اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائط نقلیه، در کلیه دستگاههای اجرائی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در چهارچوب قوانین مربوطه نماید.