نشست هم اندیشی انجمن های محیط زیستی شوشتر با فرماندار شهرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ؛ نشست هم اندیشی انجمن های محیط زیستی شوشتر با فرماندار شهرستان برگزار و در خصوص مسائل مختلف زیست محیطی شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد .

در نشست هم اندیشی انجمن های محیط زیستی شوشتر با فرماندار شهرستان که با حضور پنبه دانه پور فرماندار ، کجباف معاون فرماندار و جمعی از نمایندگان انجمن های محیط زیستی برگزار شد، در خصوص مسائل مختلف محیط زیستی شوشتر به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. 

پنبه دانه پور فرماندار شوشتر ضمن خیرمقدم به حاضرین و قدردانی از تلاش انجمن ها طی سالهای اخیر که نقش مهمی را در توسعه فرهنگ محیط زیستی در جامعه ایفا نموده اند اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند و انتظار می رود ضمن استفاده بیشتر از این پتانسیل و ظرفیت ها ، در راستای تقویت آن بکوشیم.ضمن اینکه همواره از بیان مسائل و مشکلات استقبال خواهم کرد و امیدواریم تا با ارائه راهکارهای مطلوب در حل آن ها گام های مهمی برداشته شود.

وی با بیان این مطلب که در بررسی و اجرایی نمودن طرح و برنامه ها بصورت اولویت بندی اقدام خواهیم کرد افزود: یقیناً با اولویت بندی برنامه ها بازخورد بهتری در راستای اجرایی نمودن آن ها کسب نموده تا از پراکندگی مسائل و عدم دستیابی به اهداف موردنظر اجتناب کنیم.

در ادامه نشست همچنین نمایندگان انجمن ها به بیان مسائل و مشکلات متعدد شهرستان در حوزه محیط زیست پرداختند . ورود فاضلاب های شهری و پساب های صنعتی به رودخانه کارون ،سرانه پایین فضای سبز شهری، مشکلات سایت دفن زباله از جمله موارد مطرح شده از سوی انجمن ها بود. ضمن اینکه انجمن ها خواستار حضور یک نماینده از انجمن ها در کارگروه پسماند شدند تا ضمن آگاهی از مسائل و مشکلات موجود طرح و برنامه های خود را در راستای بهبود وضعیت پسماند ارائه نمایند.

از جمله موارد مهم نشست دیروز مقوله بومی نمودن درخت کُنار در سطح ملی بعنوان یکی از سرمایه های طبیعی شهرستان شوشتر بود که توسط انجمن ها مطرح شد که مورد استقبال فرماندار قرار گرفت. در همین راستا مقررگردید تا ضمن تکمیل مطالعات این موضوع و استفاده از ظرفیت انجمن ها مراحل اداری و اجرایی آن بزودی آغاز شود.

فرماندار شوشتر همچنین ضمن ابراز خرسندی از توانمندی و دانش بالای انجمن های محیط زیستی شهرستان گفت : امیدواریم تا در نشست های آتی ضمن بهره مندی از ظرفیت های موجود و بررسی بیشتر مسائل محیط زیستی شهرستان به بیان نقطه نظرات و ارائه راهکارهای مطلوب بپردازیم.

گفتنی است که در این نشست نمایندگان انجمن های محیط زیستی هواداران کارون زلال، طبیعت دوستان ، سبز و زیبا و پویندگان طبیعت شوشتر حضور داشتند.