برگزاری ستاد نهضت سبز در دزفول

ستاد نهضت سبز شهرستان دزفول با حضور معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، بخشداران و اعضاء و مدیران انجمن های غیر دولتی و مردمی دوستدار محیط زیست و سایر ادارات مرتبط برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در این نشست پوررکنی معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول گفت: «طبق پیش بینی صورت گرفته در روزهای اخیر شاهد 175 میلی متر بارندگی در دزفول خواهیم بود که اگر محقق شود بخش عمده ای از مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه رفع خواهد شد».

وی همچنین از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و کاشت نهال در دزفول خبر داد و گفت: «از هفته آینده تعداد پنج هزار اصله نخل و نهالهای سازگار با منطقه خریداری و کاشته خواهد شد و بر اهمیت حفظ و تأمین آب درختانی که کاشته میشوند تاکید کرد».

همچنین شاه آبادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول در این خصوص گفت: «طبق استاندارد جهانی سطح جنگل های کشور نباید کمتر از بیست و پنج درصد کل کشور باشد. این درحالی است که فقط هشت درصد کشورمان را جنگل فرا گرفته است. شرکتهای کشت و صنعت مستقر در منطقه و نیز شرکتهای آلاینده محیط زیست باید نهال های مورد نیاز برای کشت را تأمین کنند».

در ادامه این نشست فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: «در سال جاری در حدود هزار اصله نهال کنار در جنگل زاویه ها کشت و حدود ده هزار اصله نهال در پارک ملی دز تولید و در جنگل کشت و یا به دهیاران تحویل گردیده است. همچنین نیاز است که طرح جامع توسعه فضای سبز و کاشت درختان در دزفول تدوین و احداث کمربند سبز وفق قانون هوای پاک توسط ارگان های متولی اجرایی گردد».

شایان ذکر است وفق قانون هوای پاک باید سهم سرانه فضای سبز شهرها به بالای 15 متر مربع افزایش و کمربندهای سبز شهرها توسط شهرداری ها احداث گردد.