درمان 22 گونه حیات وحش و رها سازی در طبیعت دزفول

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در جهت حفاظت از گونه های جانوری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با کلینیک درمان جانوری آقای دکتر کدخدا زاده و تحویل گونه های جانوری مصدوم و بیمار از شهروندان تعداد 22 گونه حیات وحش در سال 96 درمان و در طبیعت رهاسازی و به مراکز مجاز نگهداری جانوران تحویل داده شده است.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص گفت: «تعداد فراوانی از گونه های حیات وحش بر اثر تصادف و شکار مصدوم و یا به علت بیماری دچار ضعف جسمانی شده که توسط شهروندان و همیاران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست دزفول تحویل که ضمن برنامه ریزی لازم و مشارکت داوطلبانه و خیرخواهانه دامپزشک گرامی آقای دکتر کدخدازاده درمان و سپس در طبیعت، رهاسازی و یا اگر امکان رهاسازی در طبیعت مقدور نباشد به مراکز مجاز نگهداری حیات وحش نظیر باغ پرندگان و یا باغ وحش منتقل می شوند. زیرا درمان حیات وحش بیمار و مصدوم در جلوگیری از کاهش جمعیت گونه های جانوری بسیار موثر است.

شایان ذکر است بیشترین گونه های تحویلی و مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از راسته پرندگان بوده که بیشترین تعداد، مربوط به پرندگان شکاری است که به علت تیراندازی نا آگاهانه مصدوم شده اند.