سازمان بازرسی در حفاظت از محیط زیست در کنار محیط زیست است

  بازرس کل استان خوزستان در دیدار با مدیرکل و مسئولین محیط زیست استان- آماده همکاری با محیط زیست در راه حفاظت از سرمایه های ملی هستیم

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- نشست مشترک بازرس کل استان خوزستان با مدیرکل محیط زیست و مسئولین محیط زیست استان در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

 در این نشست ابراهیم ممبینی بازرس کل استان خوزستان وظیفه سازمان بازرسی را اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی که نظارت بر حسن اجرای قانون دانست و گفت برای اجرای این وظیفه، این سازمان در سه سطح فوق العاده ،موردی و مستمر کار بازرسی را انجام می‌ دهد و نتایج این بازرسی ها در بسیاری از موارد برای کشور و مجموعه  سودمند بوده است.

 وی درخصوص وضعیت محیط زیست و مناطق چهارگانه گفت: بخشی از اولویت‌های سازمان، بررسی در حوزه محیط زیست جلوگیری از دخل و تصرف  عرصه های طبیعی است و باید از این منابع ملی به صورت ارزشمند حفاظت  شود.

 وی یکی از کارهای بازرسی را آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: در حفاظت از بیت المال در حوزه محیط زیست باید در این بخش حقوق محیط زیست و سلامت جامعه حفظ شود و از تخریب و تصرف اموال جلوگیری بعمل آید.

 ممبینی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین محیط زیست استان خواست بازرسی را یار و یاور خود بدانند و خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم  تا کار حفاظت و حراست از محیط زیست با مشارکت و به خوبی انجام شود .

 وی از مسئولین محیط زیست  خواست تا مواردی که نیاز به ورود بازرسی می باشد،این سازمان را سریعاً در جریان امور قرار دهند تا بتوانیم با پیگیری از مسئولین سازمانی و اسناد بالادستی مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.

وی هدف از ورود بازرسی به موضوعات زیست‌محیطی را کند کردن فعالیت‌ها  محیط‌زیست ندانست، بلکه هدف این برنامه را  اصلاح و کمک جهت رفع مشکلات این حوزه با همفکری عنوان نمود و گفت: ما برای حفاظت و حراست بهتر از محیط زیست در کنار شما هستیم.

وی کار نظارت و بازرسی را مکمل هم دانست و گفت: در هر مجموعه این نوع اهرم وجود نداشته باشد کل مجموعه کارایی صحیح را  نخواهد داشت و درک صحیحی از مجموعه مدیریت در آنجا ایجاد نخواهد شد.

 در ادامه این نشست احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن قدردانی از مجموعه بازرسی استان به همکاری‌های خوب انجام شده در دو دستگاه در حوزه آب و خاک و گرد و غبار اشاره کرد و گفت: هرجا همکاری این دو مجموعه بیشتر شده نتایج خوبی حاصل گردیده است.

وی در خصوص مناطق چهارگانه گفت: حفاظت از مناطق چهارگانه که از سرمایه های اصلی و ملی کشور هستند و برابر قانون به حفاظت محیط زیست واگذار شده است ولی به تناسب این کار با اهمیت، تجهیزات و نیرو در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفته است.

 لاهیجان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از توانمندی های استان در حوزه محیط زیست و صنعت اشاره نمود و بسیاری از مشکلات زیست محیطی از قبیل گرد و غبار ،آلودگی رودخانه و مشکلات در حوزه صنعت اشاره نمود و خواستار افزایش همکاران و همچنین در حوزه بازرسی همکاری  برای حل این مشکلات را با این اداره کل  خواستار شد.