بازديد و پايش سواحل و جزاير خور موسي به منظور بررسي وضعيت پرندگان مهاجر تابستان گذر زادآور

به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان- بازديد و پايش سواحل و جزاير خور موسي به منظور بررسي وضعيت پرندگان مهاجر تابستان گذر زادآور انجام پذيرفت.

 ايرج سليماني رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندر ماهشهر در اين خصوص گفت: كارشناسان اين اداره به همراه رئيس محيط زيست دريايي اداره كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان از سواحل، صنايع و همچنين از جزاير واقع در خور موسي بازديد ميداني به عمل آوردند.

وی افزود: جزاير واقع در خور موسي سالانه پذيراي هزاران پرنده از انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي از جمله سليم خرچنگ خوار، گونه هاي مختلف پرستوهاي دريايي، كاكايي و اگرت ها جهت تخم گذاري و زادآوري مي باشند. اين پرندگان پس از تخم گذاري و زادآوري تا اوايل پاييز مجدداً جزاير را ترك مي كنند.

يگان حفاظت محيط زيست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندر ماهشهر از ارديبهشت ماه تا پايان مرداد ماه به صورت مستمر از اين جزاير بازديد به عمل آورده و با هر گونه تخلف زيست محيطي از جمله شكار و صيد و زنده گيري اين پرندگان به شدت برخورد مي نمايند.

 لذا در اين راستا از تمام دوستداران محيط زيست درخواست مي شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف شكار و صيد مراتب را به اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بندر ماهشهر اطلاع دهند.