برگزاری کلاس آموزشی جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها در شهیون دزفول

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- کلاس آموزشی پیشگیری از آتش سوزی کاه و کلش گندم، جنگل ها و مراتع در بخش شهیون از سوی واحد خدمات کشاورزی شهیون دزفول جهت کشاورزان بخش شهیون با حضور روسای ادارات محیط زیست، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول و بخشدار شهیون برگزار گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این نشست گفت: «جنگل های زاگرس یکی از اکوسیستم های غنی و ارزشمند ایران بوده که فواید بسیار را برای جوامع محلی و کشور دارند که یکی از مهمترین فواید جنگل های زاگرس علاوه بر تامین علوفه دامی و گردشگری، تأمین منابع آبی کشور است. بنابراین حفاظت از این جنگل ها بسیار مهم و ضروری است و اجرای حفاظت از این اکوسیستم ها و جلوگیری از آتش سوزی در سطح آنها نیازمند مشارکت مردمی و همکاری جوامع محلی است».

همچنین در این نشست شاه آبادی ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: «عرصه های جنگلی و مراتع متعلق به مردم، ساکنین و عشایر است و حفاظت از این عرصه ها بدون مشارکت و همکاری ساکنین و عشایر امکانپذیر نیست و طرح های صیانت از جنگل های سالن و دزفول در دست بررسی و تدوین است».

در این نشست آموزشی خجسته بخشدار شهیون نیز خواستار همکاری همه مردم و ساکنین و عشایر در پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل ها و خودداری از آتش سوزی کاه و کلش گندم شدند.