برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل عوامل خطرساز بیماریهای قلبی و عروقی در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- به مناسبت هفته پیوند عضو،کارگاه آموزشی پیشگیری وکنترل عوامل خطرساز بیماریهای قلبی و عروقی در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد.

 سید عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از برگزاری این کارگاه برای پرسنل را موضوع خودمراقبتی اعلام نمود و گفت: شناخت از بیماری می‌تواند به درمان و پیشگیری کمک کند و یکی از راه های سلامت محیط کار آگاهی از وضعیت جسمانی و راه‌های پیشگیری و درمان اصولی است و از مسئولین معاونت بهداشت و درمان استان به خاطر برگزاری اینگونه کارگاه های آموزشی تشکر نمود.

 در ادامه دکتر کورش نعمانی سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت استان،دکتر عباس چنانه مسئول فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر مهران امین دزفولی کارشناس مسئول بیماری های قلبی و عروقی معاونت بهداشت استان با ارائه مطالبی در خصوص بیماریهای قلبی و عروقی و اهمیت اهدای عضو مطالبی بیان نمودند.

 لازم به ذکر است: این کارگاه آموزشی با مشارکت و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز و معاونت بهداشت استان در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار گردید.

 موضوع پيوند اعضاء و بافتها از جمله موضوعات حساس و پرابعاد و متحول دنيای پزشكی است و پرسشها و ابهامات مختلفی در جوانب گوناگون آن از حيث پزشكی، اخلاقی، مذهبی،حقوقی و اقتصادی مطرح شده است.

ضرورت پيوند اعضاء

  در مكاتب توحيدی بويژه اسلام ، بدن مركوب روح بوده و حفظ و صيانت از آن ،از چنان اهميتی برخوردار است كه خداوند فرموده :

              «ومن احياها فكانما احيا الناس جميعاً»

انسانی كه داوطلبانه اعضاء بدن خويش را برای حفظ جان انسان ديگری در اختيار او ميگذارد، متصف به اوصاف الهی و خصلت والای ايثار و ازخود گذشتگی است .

پيوند عضو هديه حياتی انسان ايثارگری است كه سلامت همنوع خويش را بر سلامتی خود ترجيح مي دهد. .