پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان پایش و محیط بانی تالاب بامدژ در خوزستان

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان- در صورت تامین اعتبارات لازم، ساختمان پایش و  محیط‌بانی بامدژ در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- ساختمان پایش و محیط بانی تالاب بامدژ با پیشرفت ۷۰ درصدی تا نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جریان بازدید از این پروژه گفت:تالاب بامدژ یکی از تالاب‌های مهم استان خوزستان می باشد که در مجاورت شهر اهواز قرار گرفته است و از منحصر به فردترین چشم اندازهای طبیعی شهر اهواز می باشد.

این تالاب در فاصله ۴۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد و به لحاظ زیستگاهی از زیستگاه‌های مهم استان می‌باشد.

 وی ادامه داد: به منظور حضور مستمر در منطقه و حفاظت و پایش از این تالاب، ضرورت احداث این ساختمان پایش و محیط بانی در منطقه باعث ایجاد این پاسگاه محیط بانی شد و این پاسگاه با هدف حفاظت و انجام پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه این تالاب احداث گردید.

این ساختمان در مساحتی 612 مترمربعی و با اعتباری در حدود 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی حفاظت از تالاب ها در حال احداث است.

 لاهیجان زاده افزود: در صورت تأمین اعتبار این پاسگاه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.تالاب بامدژ نمونه منحصر به فردی در ميان چشم اندازهاي شهرستان اهواز مي باشد و تالابي دائمي با آب شيرين است. اين تالاب در 40 كيلومتري شمال غربي شهرستان اهواز در امتداد جاده آسفالته اهواز انديمشك قرار دارد . اين تالاب از شمال به روستاهاي مزرعه و سد شاوور از جنوب به كانال توانا از شرق به روستاهاي بامدژ و در كنار راه آهن اهواز انديمشك، از مغرب به روستاي سادات طواهر و سيد جاسم در مجاورت روستاهاي قلعه سحر و الهايي قرار گرفته است.

منابع تأمين كنندة آب تالاب، رودخانه شاوور، طغيانهاي رودخانه كرخه  و دز و بارانهاي فصلي ميباشد.