کارگاه آموزشی محیط زیست ومدیریت سبز با هدف آشنایی پرسنل بخش فرآورده های نفتی در اهواز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در روز دوشنبه 11 تیر ماه کارگاه آموزشی محیط زیست ومدیریت سبز با هدف آشنایی هر چه بیشتر پرسنل پخش فرآورده های نفتی و پرسنل شهرستان های حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. این کارگاه آموزشی با مشارکت اداره کل حفاظت محیط  زیست و پخش فرآورده‌های نفتی استان خوزستان در مرکز آموزشی این مجموعه برگزار شد.

هدف از این دوره آشنایی بیشتر پرسنل پخش فرآورده های نفتی با اصول ومفاهیم مدیریت سبز می باشد که توسط هلنا کعبی رییس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ارائه  شد که سر فصل های این دوره آموزش وقوانین و ضوابط مرتبط  با مدیریت سبز، روند تثبیت مدیریت سبز در برنامه های توسعه کشور ، نظام موجود در سر فصل های موجود در مدیریت سبز، چک لیست های مرتبط با آب ، انرژی ، پسماند ،آموزش و همچنین نحوه  ممیزی ، پایش و کنترل در برنامه مدیریت سبز بوده است.

در انتهای دوره جناب دکتر نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) ضمن تشکر ازاداره کل حفاظت محیط زیست استان از برگزاری چنین دوره هایی از اهمیت مسائل زیست محیطی و اجرای آن در شرکت و اینکه تاکنون این شرکت پیشرفت خوبی از حل مسائل زیست محیطی بالاخص توزیع فرآورده های پاک با سوخت های باکیفیت دارد، همچنین ایشان بر اجرای و تداوم راه حل های زیست محیطی تاکید کردند.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی از مجموعه کارگاهی است که در تفاهم نامه بین اداره آموزش حفاظت محیط زیست خوزستان و بخش آموزش شرکت پخش فرآورده های نفتی برای ارتقای دانش زیست محیطی در مجموعه تدوین شده است.

گفتنی است بر اساس بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه ، دولت موظف است جهت حفاظت از محیط زیست اقدام به اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائط نقلیه، در کلیه دستگاههای اجرائی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در چارچوب قوانین مربوطه نماید.