مراسم تقدیر از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور امام جمعه موقت شهر اهواز برگزار شد

حضرت آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در مراسم تقدیر از محیط بانان محیط زیست خوزستان گستردگی کار در حوزه حفاظت از محیط زیست بسیار زیاد وبا امکانات تجهیزات هم خوانی نداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- مراسم تقدیر از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست با حضور امام جمعه موقت شهر اهواز ، مدیر کل حفاظت محیط زیست و جمعی از روسای واحدهای تابعه و محیط بانان در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد .

در این مراسم حضرت آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت شهر اهوازضمن تقدیر از فعالیت محیط بانان گفت: این قشر از زحمتکشان جامعه هستند که فعالیت‌های بسیار سختی در حوزه حفاظت از محیط زیست به عهده دارند. وی با اشاره به وضعیت زیست محیطی استان خوزستان گفت: در استان خوزستان علاوه بر مشکلات، زیبایی های خاصی نیز در طبیعت وجود دارد که باید در کنار حفاظت و حراست از آن به معرفی آنها نیز پرداخته شود.

 وی از تلاش شبانه روزی محیط بانان در شرایط سخت که با حضور در مناطق مختلف و حفاظت از تنوع زیستی گسترده استان انجام می شود، اشاره نمود و گفت: شما با کمترین امکانات وبا  بالاترین توان در حفاظت از این محیط زیست در تلاش میکنید تا همواره حافظ انفال الهی باشید. فعالیت شما باید همواره مورد توجه مردم مسئولان قرار گیرد و با اهرم های حمایتی به خوبی بهره مند باشید .

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به بخش صنعتی استان اشاره نمود و گفت: کارخانه ها که تولید کننده آلودگی هستند و به سلامت مردم آسیب می رسانند باید با صرف هزینه در جهت کاهش آلودگی در جامعه گام بردارند.

 آیت الله حسن زاده ادامه داد: قوانین محیط زیست در کشور کم نیست ولی در برخی بخش  کم و کاستی هایی وجود دارد که باید با تصویب قوانین جدید این خلاءها از بین رود و حفاظت از محیط زیست با کمترین هزینه همراه باشد.

 وی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)، روز محیط بان را به همه محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست و کل کشور تبریک گفت .

در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز ضمن قدردانی از تلاش یکساله محیط بانان اداره کل گفت: محیط بانان خوزستان با توجه به شرایط بد آب و هوایی و وضعیت اقتصادی و در سخت ترین شرایط با انجام وظایف و جانفشانی در تلاش هستند که قدردان نعمت های الهی و حافظ انفال الهی باشند.وی به مقوله حمایت از محیط بانان اشاره کرد و گفت: لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی مراحل نهایی خود را طی می‌کند و امیدواریم با تصویب این لایحه بسیاری از خلأهای قانونی در حمایت از محیط بانان برطرف شود.لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص ۳ میلیارد تومان جهت حمایت از دیه محیط‌بانان اشاره نموده و گفت: محیط زیست کشور تاکنون ۱۲1 شهید و۳۰۰ جانباز را تقدیم محیط زیست کشور نموده است.

 لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تریبون و بیانات ائمه اشاره نمود و گفت: بخش عمده ای از مردم بنا بر اعتقادات دینی حرف شنوی خاصی نسبت به ائمه و مباحث دینی دارند و کسانی هستند که متاسفانه دست به اقدامات خلاف محیطی زیست می زنند که اگر بر اساس اعتقادات با آنها صحبت شود بسیاری از حرکات مخرب خود را کنار خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: یک پتانسیل نهفته در بین علما و ائمه جمعه وجود دارد که می شود از آن برای حفاظت از محیط زیست کشور بهره گیری نمود. مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برخی از رهنمودهای ائمه و علما در خصوص حفاظت از محیط زیست مطالبی را عنوان نمود و از علما و ائمه خواست تا از این تریبون برای حل بسیاری از مشکلات زیست محیطی از جمله ممنوعیت صید ماهی ( صید با برق و سم)، جلوگیری از حیوان آزاری و آلودگی های زیست محیطی مطالبی را در تریبون های خود ارائه نمایند.

لاهیجان زاده با اشاره به وظایف سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ثروت های ملی همچون جنگل ها، رودخانه ها، تالاب‌ها و کوهستان ها که اهمیت خاصی دارند و با سابقه ۵۰ ساله توسط دولت در اختیار حفاظت محیط زیست به جهت نگهداری و حفاظت قرار گرفته است، ولی با توجه به اهمیت این منابع الهی و غیر قابل ارزش گذاری چه از لحاظ اقتصادی و ملی امکانات و تجهیزات مناسب در اختیار محیط زیست قرار نگرفته که بتواند به خوبی از آن حفاظت و حراست نماید.

وی ادامه داد: سودجویان درصدد هستند که این مواهب الهی را جهت حفظ سود شخصی از بین ببرند.

لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود وبر لزوم توجه به مطالعات زیست محیطی در همه بخش های صنعتی خدماتی و تولیدی اشاره نمود و گفت: باید تمام پروژه های صنعتی برای انجام مطالعات خود پیوست زیست محیطی داشته باشند.

لازم بذکر است  در این مراسم از ۱۰ تن از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط تقدیر بعمل آمد.