جلوگيري از سوزاندن پسماندها و بهبود وضعيت نامطلوب جايگاه دفن پسماندهاي شوشتر

در نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شوشتر مصوب شد :

جلوگیری از سوزاندن پسماندها و بهبود وضعیت نامطلوب جایگاه دفن پسماندهای شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ؛ نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شوشتر در روز دوشنبه مورخ 16/7/97 در محل سالن جلسات فرمانداری شوشتر برگزار گردید .

بهروز نجاتی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با اعلام این خبر بیان داشت : در این نشست که با حضور تمامی اعضای کارگروه و با موضوع بررسی مصوبات جلسه قبل  و اقدامات انجام شده و مصوبات جدید در شوشتر برگزار گردید به حل مشکلات موجود درحوزه پسماند خصوصاً وضعیت نامطلوب جایگاه دفن پسماندها از جمله دفن صحیح و جلوگیری از سوزاندن پسماندها و نیز اختصاص جایگاه اختصاصی جهت دفن پسماندهای بیمارستانی بی خطرسازی شده پرداخته و مصوباتی نیز در این زمینه مقرر گردید .

وی افزود : همچنین پیرو مصوبات گذشته این کارگروه مقرر شد شهرداری نسبت به برقراری گشت پسماند، معرفی نماینده  از سوی شهرداری ها جهت اخذ اعتبارات، نحوه مدیریت پسماند و اطلاع رسانی عمومی محل دفع نخاله ها در سطح شهر و برخورد با خودروهای تخلیه کننده پسماند و نخاله در اماکن غیرمجاز تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ نماید . همچنین موصوب گردید دانشگاه علوم پزشکی نتایج اقدامات مربوط به راه اندازی و به روز رسانی سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان الهادی و بیمارستان خاتم الانبیا را در اسرع وقت به دبیرخانه ارسال نماید .

پنبه دانه  فرماندار شهرستان شوشتر، با تائید و حمایت از اقدامات زیست محیطی به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی شهر و نقش آن در زندگی مردم از شهرداریها خواستند که با مشارکت همه جانبه ادارات و مردم  نسبت به بهبود وضعیت اقدامات لازم را مبذول نمایند.

همچنین با حضور اعضای انجمن های زیست محیطی در جلسه به ظرفیت های آنان در پیشبرد و بهبود وضعیت مشکلات و معضلات شهر در زمینه مدیریت پسماند از طریق انجام آموزش های لازم به شهروندان و کنترل وضعیت پیشبرد مصوبات اشاره گردید.