جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان خوزستان برگزار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار مشارکت بهداشت و شهرداری در زمینه برخورد با عرضه کنندگان پرندگان شکارشده در بازار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در روز سه شنبه 17 مهرماه جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان خوزستان در محل ستاد بحران استانداری تشکیل شد. احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این جلسه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب های استان اشاره کرد و خواستار مشارکت بیشتر دستگاه ها با محیط زیست در زمینه برخورد با متخلفین شکار صید شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صید پرندگان بیشتر در تالاب ها همچون هورالعظیم به شادگان صورت می پذیرد از مسئولین هنگ مرزی خواست تا در زمینه کنترل ورود افراد به این منطقه همکاری بیشتری با محیط بانان داشته باشد .

لاهیجان زاده همچنین از شهرداری و بهداشت نیز درخواست نمود تا برابر تا با عرضه کنندگان پرندگان در بازارهای استان برابر وظایف قانونی خود مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: چون این پرندگان که ناقل بیماری هایی چون آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند و می توانند بر سلامت مردم تاثیر گذار باشند. باید برابر قانون با عرضه کنندگان برخورد شود.

لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص آخرین اقدامات در مهار آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و همچنین وضعیت بارندگی و ضرورت بهره گیری از آب در بخش کشاورزی گزارشات ارائه گردید.