تلف شدن يك قلاده بچه پلنگ در بهبهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در تاريخ 24 مهرماه سال جاری براساس گزارش كارگران سد آريوبرزن كه در مجاورت منطقه حفاظت شده خائيز سرخ قرار دارد لاشه يك قلاده توله پلنگ 3 الي 4 ماهه در تاسيسات كارگاه سد آريوبرزن كشف گرديد.

فرخ شیرعلی رییس اداره حفاظت میحط زیست شهرستان بهبهان در این خصوص گفت: براساس اظهارات رئيس اداره حفاظت محيط زيست دهدشت كه منطقه حفاظت شده خائيز سرخ را مديريت مي نمايد در چند روز گذشته يك قلاده توله پلنگ از منطقه حفاظت شده خائيز سرخ به كنار رودخانه آمده و هنگام برگشت به كوه خائيز متاسفانه به دلايل نامعلوم به دورن تونل كارگاه سد آريوبرزن رفته و در زير آهن آلات كارگاه گير افتاده و بعد از چند روز تلف گرديده است.

لازم بذکر است،منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بیش از 33 هزار هکتار در سال 1377 به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شد. این منطقه در فاصله 15 کیلومتری بهبهان است و در حوزه جغرافیایی استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و این منطقه زیستگاه کل و بز می باشد که به دلیل وجود دریاچه سد مارون و چشمه ها تمرکز آن در تنگ تکاب است، همچنین وجود چند غار طبیعی، گونه هایی چون پلنگ و کاراکال و پرندگان با ارزشی مانند جغد شاخدار و جغد ماهیخوار به اهمیت این منطقه افزوده است.