دیدار هیئت آلمانی مطالعه کننده طرح جامع مدیریت پسماند خوزستان با استاندار

 استاندار خوزستان- باید از همه تکنولوژی های نوین جهت بهبود شرایط زیست محیطی استان خوزستان استفاده شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- هیئت آلمانی که جهت انجام مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند استان خوزستان در اهواز حضور دارند، صبح امروز با استاندار خوزستان دیدار داشتند. در جریان این دیدار غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن استقبال از انجام مطالعات پسماند در خوزستان گفت: مسئولان استان از طرح‌هایی که شرایط زیست محیطی استان را بهبود ببخشد استقبال می‌کند.

 وی ضمن بر شمردن توانمندی های استان خوزستان به لحاظ صنعتی کشاورزی اقتصادی گفت: عزم دولت برای کاهش آلودگی های زیست محیطی در استان است که در همین راستا در دو  سال گذشته اعتبارات خاصی برای مهار ریزگردها در اختیار استان قرار داده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولین استان  در کنار توانمندی های صنعتی، نفت و پتروشیمی از  صنایع خواسته شده تا در زمینه مدیریت پسماند خود برنامه داشته باشند و در این زمینه بتوانند از تکنولوژی های نوین جهت مدیریت پسماند در بخش خود استفاده کنند  که امیدواریم با مشارکت دولت آلمان بتوانیم در زمینه بهره مندی از روش های نوین در این بخش صنعت نیز شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی استان باشیم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به پسماندها و زهاب های کشاورزی اشاره نمود و گفت: خوزستان به عنوان قطب اول کشاورزی کشور در تلاش است تا از پسماند های تولید شده در بخش های توسعه فضای سبز و صنعتی استفاده نماید و در این راه شرکت‌های آلمانی می‌توانند  مشارکت داشته باشند.

 شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به بالا بودن تولید پسماند خانگی در استان اشاره نمود و گفت: روزانه در حدود ۴ هزار تن پسماند خانگی در استان تولید می‌شود که باید با روشهای جدید بازیافت و امحا این بخش را مدیریت کرد و توان تولید سرمایه داشته باشیم.

 وی ضمن استقبال از انجام مطالعات طرح جامع پسماند خوزستان گفت: این استان آمادگی همکاری وجود دارد تا زمینه های اجرایی شدن این طرح را فراهم  آورد.

 در این دیدار ساتیا نارایانا نارا  سخنگوی این هیئت ضمن تشکر از مسئولان استانی گفت: کشور آلمان در زمینه مطالعات پسماند در چهار کشور ایران، ترکیه، کرواسی و بلغارستان فعالیت می نماید که بعد از بررسی های مطالعات پسماند استان خوزستان در کشور ایران، به عنوان محل اصلی مطالعات انتخاب شده استان خوزستان در بین 6 استان نیز باید به لحاظ تنوع پسماند و بالا بودن جمعیت انتخاب گردید که این مطالعات در آن انجام شود و این مطالعات با همکاری دانشگاه و شرکت‌های آلمانی انجام خواهد شد و روش‌های نوین و سرمایه‌گذاران جهت اجرایی شدن این روش‌ها به استان معرفی خواهند شد.