دیدار روسای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست و پرسنل این ادارات با امام جمعه اندیکا

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- رؤسای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست به همراه پرسنل این ادارات پیرامون مسائل مرتبط با وظایف خود و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست با حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که با اهداء دسته گل حامل شعاری در زمینه حفاظت از محیط زیست آغاز گردید حجت الاسلام موسوی به بیان رهنمودهایی پیرامون موضوع فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین عواقب و ناهنجاریهای ناشی از اکوتوریسم و حضور گردشگران در مناطق بکر و طبیعی مرتبط با وظایف دو اداره پرداخت و به لزوم انجام عمل نهی از منکر در مواقع حساس در حوزه اکوتوریسم در کنار فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.

همچنین ایشان نماز جمعه رو فرصتی برای پربار کردن فرهنگ حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و استفاده از تریبون امام جمعه را برای بیان عملکرد این ادارات پر اهمیت دانست.

یوسفی  رئیس اداره محیط زیست و   موسوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با تاکید بر گردشگری پایدار مبتنی بر حفظ ارزشها و همچنین حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در خصوص اهمیت حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی و فرهنگ سازی در این زمینه، حفظ چرخه طبیعی اکوسیستم در سطح شهرستان، حفظ حیات وحش مطالبی را ارائه نمودند و با اشاره به کمبودها و مشکلات پیش روی فعالیتهای این ادارات به ادامه روند آموزش در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست با جدیت بیشتر از گذشته توسط این ادارات پرداختند. در پایان این جلسه هم به بررسی مسائل در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و قوانین حاکم بر این امر و نحوه برخورد با مردم پرداخته شد.

بیش از ۸۰ درصد از مساحت شهرستان اندیکا در حوزه مدیریت دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان قرار دارد که این امر اهمیت و حساسیت فعالیتهای دو اداره را نشان می دهد.