روش های علمی نوین کشاورزی باعث کاهش آسیب به محیط زیست می گردد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه کشاورزی  شهید چمران اهواز -کاربرد علم نوین در حفاظت از محیط زیست تأثیرگذار است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- همزمان با هفته پژوهش مراسمی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کشاورزی  شهید چمران برگزار شد. احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت:  علوم جدید  دانشگاه  در حوزه کشاورزی به عنوان کانون های حفاظت از محیط زیست خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت منابع آب اشاره کرد و گفت: آمار نشان می دهد که بیشترین مصرف آب شیرین در بخش کشاورزی است که با راندمان این حوزه تناسبی ندارد و باید با جایگزین کردن روش های نوین در مدیریت آب نهایت استفاده شود.

 وی با اشاره به برخی از مشکلات زیست محیطی در زمینه مدیریت آب و استفاده بیش از حد سموم در تولیدات کشاورزی گفت: هدف ما از بیان مشکلات زیست محیطی حوزه کشاورزی در جمع اساتید و دانشجویان این است که دانشگاه بعنوان یک مرکز تولید علم بتواند روش های جایگزین مناسیبی برای کاهش این آسیب ها تولید نماید.    وی خواستار باز چرخانی آب در حوزه کشاورزی و پساب های این بخش  شد و گفت: محدودیت‌های منابع آب در حدی است که ما مجبوریم   نهایت بهره وری از آب را داشته باشیم.

 در پایان این مراسم از تلاش های محیط زیست در حوزه پژوهش نیز تقدیر به عمل آمد.