بازدید دانش آموزان و نوجوانان مدارس از پناهگاه حیات وحش ،تالاب و پهنه های آبی آبادان به مناسبت روز جهانی تالاب ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان :  به منظور پاسداشت روز جهانی تالاب ها، تعدادی از دانش آموزان و نوجوانان مدارس از پناهگاه حیات وحش ،تالاب و پهنه های آبی شهرستان آبادان بازدید و اهمیت و کارکرد تالابها و لزوم حفاظت و صیانت از این پهنه های آبی، برای آنان تبیین و تشریح گردید .

فتحی نیا گفت: دوم فوریه مصادف با 13 بهمن مصادف با روز جهانی تالاب‌ها است که هر سال مراسمی به مناسبت این روز جهانی و با هدف تاکید بر حفظ و نگهداری از این اکوسیستم‌های حیاتی و استفاده پایدار از آنها در سراسر جهان برگزار می‌شود و شعار امسال روز جهانی تالاب‌‌ها با عنوان "ما در مقابله با پیامدهای تغییر اقلیم ناتوان نیستیم" نامگذاری شده است که هدف از این نامگذاری، افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به نسل‌های جوان و نیز تمام مردم دنیا با تاکید بر سلامت تالاب‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد این اکوسیستم‌های طبیعی بر روی جوامع انسانی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان بیان کرد: تالاب‌ها جزء اکوسیستم‌های طبیعی با تنوع زیستی بسیار بالا و کم‌نظیر روی این کره خاکی هستند.

فتحی نیا افزود: این محدوده تالابی، محل امنی برای حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزیست و همه ساله در فصل مهاجرت پرندگان، تعداد زیادی از پرندگان مهاجر شامل فلامینگو، آبچیلیک ، حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، خوتکا و اردک سرسبز و ... را در خود جای می‌دهد و نیز دارای برآمدگی‌های خشکی همراه با پوشش گیاهی مناسب برای تخمگذاری پرندگان است.

وي در پایان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه آبگیرهای طبیعی و شناخت و آشنایی و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان با گونه های گیاهی و جانوری و اکوسیستم پهنه های آبی و کارکرد آنها ، نقش موثری در مسئولیت پذیری اجتماعی افراد در حفاظت از تالابها ایفا می نماید.