طرح جنگل کاری حاشیه جاده آبادان به اهواز در مورخ 15 بهمن 97 آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- طرح جنگل کاری حاشیه جاده آبادان به اهواز به مساحت 40 هکتار در حاشیه روستای مارد به اجرا در آمده است.

علی فتحی نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در این خصوص گفت:حاشیه جاده آبادان به اهواز یکی از کانون های اصلی ریزگردها محلی شهرستان آبادان است که بیش از هشت هزار و 600 نهال کهور و شورگز در این طرح کاشته می شود.

وی افزود:هدف از اجرای این طرح تثبیت ریزگردها و حفاظت از منابع طبیعی منطقه می باشد  محدوده 15 کیلومتری جاده آبادان به اهواز ، بعد از پاسگاه انتظامی مارد در قالب این طرح با صرف یک میلیارد و 200 میلیون ریال جنگلکاری می شود.

فتحی نیا گفت:بر اساس مطالعات، مساحت کانون های فرسایش بادی و ماسه های روان در خوزستان 280 هزار هکتار و وسعت کانون های رُسی 350 هزار هکتار است که کانون های رسی، بحرانی معرفی شده اند.حدود 40 هزار هکتار از این کانون ها در جنوب و شرق اهواز کانون های فوق بحرانی هستند که در اولویت طرح مقابله با ریزگرد قرار دارد و از بهمن پارسال عملیات مهار کانونها در آنها آغاز شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:با توجه به شرایط جوی آبادان و وزش بادهای نسبتا شدید در برخی از ماه های سال کانون های محلی ریزگردها در آبادان همواره باعث ایجاد مشکل برای شهروندان شده است.