مشاهده يك قلاده خرس قهوه اي در منطقه پاگچ گدار مسجدسليمان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وحيد شالوئي رئيس اداره حفاظت محيط زيست مسجدسليمان از مشاهده يك قلاده خرس در منطقه پاگچ گدار تل بزان خبر داد .

  وي در این خصوص گفت: پس از دريافت گزارشات مردمي تيم محيط باني  اين اداره در منطقه مذكور حضور يافته و با پايش نقاط قابل انتظار سرانجام موفق به مشاهده آثار و نشانه ي حضور خرس قهوه اي در آن منطقه گرديدند . ردپاي  تازه خرس ،  سرگين و در مسير آن  ردپا مشاهده كندوهاي عسل تخريب شده و ... همگي  از آثار و شواهد عيني  حضور آن حيوان بوده و اين آثار تا نزديكي رودخانه فصلي در آن محدوده موجود بود . قابل ذكر است ساعاتي بعد اين گونه توسط احدي از  اهالي پايين دست در منطقه مشاهده و گزارش شد .

لازم بذکر است، زيستگاه‌هاي اصلي خرس قهوه‌اي، عموما مناطق جنگلي خزري، جنگل‌هاي ارسباران و زاگرس، علفزارهاي مرتفع كوهستاني نزديك به جنگل و دره‌هاي پايين‌دست جنگل است. پراكندگي اين حيوان در ايران، از شمال خراسان تا استان‌هاي گلستان، سمنان، مازندران، تهران، گيلان، چهارمحال و بختياري، قزوين، زنجان، آذربايجان، كردستان، لرستان، كرمانشاه و استان‌هاي فارس و خوزستان است. خرس‌هاي قهوه‌اي در اواخر تابستان و پاييز، معمولا در مناطق پايين‌دست جنگل يا دره‌هايي كه ميوه‌هاي وحشي در آنها يافت مي‌شود، ساكن هستند.