انتقاد شدید استاندار خوزستان از مسئولان وزارت نیرو در استان

 شریعتی استاندار خوزستان در پنجاهمین جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون - رودخانه کارون همیشه مظهر خوزستان بوده است  و نباید در اجرای برنامه های  احیای این رودخانه بی تفاوت بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- پنجاهمین جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه به ریاست  استاندار خوزستان در محل  سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

 در این جلسه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولین حوزه استانی وزارت نیرو در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون گفت: خوزستان با نام  رودخانه کارون در سراسر ایران شناخته می‌شود و همیشه در کشور مورد توجه ویژه قرار دارد و نباید بی تفاوت از کنار مشکلات این رودخانه گذشت.

وی از مسئولین حوزه ای استان در وزارت نیرو نسبت به عدم حضور در این جلسه  انتقاد کرد و گفت:  تنها مسئولان  آبفای اهواز در این جلسه حضور دارند، در حالی که با توجه به اهمیت موضوع رودخانه کارون، حضور دستگاه های متولی در این گونه جلسان ضروری است و  به علت عدم حضور در این جلسه به آنها تذکر داده می‌شود تا در جلسات آتی که با موضوعات آب ، رودخانه کارون و تالاب‌های استان برگزار می شود و از مسئولیت‌های مهم و اصلی این دستگاه ها است با همراهی معاونین در جلسات شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون  حضور داشته باشند.

 استاندار خوزستان ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به رودخانه کارون دارد و انتظار می رود بعد از ابلاغ اعتبار جهت برنامه های احیای این رودخانه، کارهای مهم  برای جذب این اعتبار به جدیت دنبال شود ولی  متاسفانه این اعتبار به علت عدم تلاش این مجموعه از دست رفت و تنها بخشی از آن توسط آبفای استان محقق گردید .

شریعتی ادامه داد: احیای کارون با صحبت انجام نخواهد شد بلکه نیازمند همت ، تلاش و جدیت بیشتر دستگاه های متولی و احیاء کننده کارون است که متاسفانه امروز در جلسه حضور ندارند و این نشانه عدم توجه این دستگاه ها به این موضوع است.

 وی گفت: واحدهای صنعتی به مراتب در برنامه احیای کارون موفق‌تر عمل کردند و کمتر واحد صنعتی در استان وجود دارد که فاقد تصفیه خانه جهت تصفیه پساب  نباشد و در این  بخش کارهای خوبی انجام شده و حالا اولویت با فاضلاب های خانگی و شهری می باشد و دولت نیز در  این زمینه اهتمام ویژه دارد و اعتبار خوبی به این موضوع با اهمیت اختصاص یافته و باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب کارها با جدیت دنبال شود.

 شریعتی بعنوان راهکار کوتاه مدت درخصوص موضوع فاضلاب های شهری گفت: از برنامه های کوتاه مدت در بخش  شهری  در  نقاط بحرانی،پکیج های محلی استفاده شود و کار تکمیل تصفیه خانه ها نیز با جدیت بیشتر دنبال گردد .

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات دو سال گذشته گفت:احداث بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط لوله فاضلاب و ۵۷۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال آب در سطح استان انجام شده و همچنین احداث ۱۴۰ کیلومتر خطوط فاضلاب و 110 کیلومتر آبرسانی در اهواز به پایان رسیده و لازم است با تلاش در سال آینده، پنج تصفیه خانه شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر راه اندازی شود و در مرحله بعدی تصفیه خانه های شهرهای ایذه، اندیمشک، بهبهان، شوش ، بوستان و غرب اهواز نیز شروع گردد و با تلاش جمعی  و جدیت و پیگیری مصوبات این جلسه می توانیم در ظرف مدت ۴ تا ۵ سال در حوزه کارون کارهای مهم و اساسی انجام دهیم.

 لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان موضوع جلسه و مصوبات را اعلام و حاضران در جلسه برنامه های خود را ارائه کردند.