برگزاري اولين همايش دانش آموزي مديريت پسماند در بهبهان

 به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان، در راستاي ارتقای سطح آگاهي‌هاي زيست محيطي جامعه و توجه به حفظ منابع طبيعي و سلامت كره زمين در نوجوانان و جوانان، براي اولين بار همايش دانش‌آموزي پسماند و مديريت آن در سطح مدارس متوسطه استان خوزستان برگزار شد.

فرخ شیرعلی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان گفت: برخي از ادارات دولتي و شركت‌هاي خصوصي شهرستان با مديريت آموزش و پرورش در برگزاري اين همايش مشاركت نمودند و دبيرستان متوسطه دوره اول فرزانگان دكتر عادلي به عنوان مجري همايش و دبيرخانه پذيرش مقالات دانش آموزي آثار دريافتي را جمع آوري كرد.

وی افزود: 44 مقاله دانش آموزي به دبيرخانه همايش ارسال شد و پس از ارزيابي و داوري تخصصي مقالات دريافتي، ۱۰ مقاله برتر، ۵ مقاله در بخش ارائه حضوري و ۱۸ مقاله در بخش پوستر، در همه محور‌هاي همايش پسماند و مديريت آن پذيرفته و معرفي شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان گفت :اميدواريم در سال‌هاي آتي با برنامه ريزي‌هاي جامع‌تر بتوانيم اين همايش آموزشي را در سطح كشور اجرا كرده و در آموزش و ترويج فرهنگ حفظ و حراست از كره زمين به نسل نو نقش مفيدي ايفا كنيم.

گفتني است، اولين همايش استاني پسماند و مديريت آن با حضور تعدادي از مديران و كارشناسان حوزه محيط زيست ادارات و شركت‌هاي خصوصي، دانش آموزان، سرگروه‌هاي آموزشي دروس مرتبط و دبيران علاقمند به ميزباني دانشگاه خاتم الانبياء (ص) بهبهان برگزار شد و در پايان همايش از ۱۰ مقاله برتر تجليل به عمل آمد.