افتتاح ایستگاه های سنجش آلودگی در شهرهای رامهرمز و ایذه

  معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست- ۲۰ شهرستان استان خوزستان مجهز به سیستم سنجش آلودگی هوا هستند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- با حضور معاون محیط زیست دریایی، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران استان خوزستان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر های رامهرمز و ایذه افتتاح شد.

در این مراسم  احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی،  تالاب‌ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها تعداد شهرستانهای استان خوزستان که مجهز به  ایستگاه سنجش آلودگی هوا شدند به ۲۰ شهرستان رسید و در حال حاضر ۲۲ دستگاه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان فعال می باشند که این دستگاه ها توان اندازه گیری ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون را دارند .

وی افزود: در آینده نزدیک، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان باغملک نیز  به بهره‌برداری خواهد رسید. لاهیجان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای هر یک از این دستگاه ها اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات طرح ملی مقابله با گرد و غبار هزینه  شده است و با راه‌اندازی این ایستگاه ها  شبکه شرقی و شمال شرق  استان خوزستان شامل رامهرمز، ایذه ، رامشیر ،هندیجان ،ماهشهر وبندر امام  تجهیز به ایستگاه سنجش آلودگی هوا شدند و با راه اندازی ایستگاه باغملک کامل خواهد شد و با راه اندازی این  ایستگاه ها  شبکه شرق و شمال شرق استان به صورت کامل فعال شده است.

 معاونت محیط زیست دریایی ، تالاب ها و سواحل سازمان محیط زیست و مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان  ضمن قدر دانی  از همکاری خوب مدیریت بحران استان، فرمانداران و شهرداران شهرستان های رامهرمز و ایذه  در راه اندازی این ایستگاه ها قدردانی کرد .

لاهیجان زاده ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بحران های استان در حوزه  زیست محیطی  می باشند و همراهی خوب و مدیریت بحران برای مهار آنان بسیار موثر بوده است.

 او در بخش پایانی سخنان خود گفت: اطلاعات این دستگاه ها به صورت آنلاین در  استان و کشور قابل دسترسی است و در موقع بروز پدیده گرد وغبار در اختیار تصمیم‌گیران قرار می گیرد و با داشتن این داده ها و اطلاعات برای شهرستان ها و استان  تصمیم گیری های به موقع صورت می گیرد.