همزمان با هفته محیط زیست از فعالان محیط زیست مسجدسلیمان تقدیر بعمل آمد

 دومین همایش تقدیر از فعالان محیط زیست مسجدسلیمان با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد  

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، دومین همایش همای سبز به منظور قدردانی از فعالان محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. در این مراسم با حضور فرماندار ، از جمعی از فعالان و تلاشگران عرصه محیط زیست شهرستان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد .

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجدسلیمان از فعالان محیط زیست شهرستان قدردانی کرد  و گفت: تاکیدات دینی  انسان را به شاد زیستن ، سلامت و حفاظت از محیط زیست مورد تاکید قرار داده است.

 وی محیط زیست با نشاط را یکی از بسترهای رشد فرهنگی و ضروریات  داشتن جامعه سالم دانست و  نامگذاری یک روز در سال  به عنوان گرامیداشت روز محیط زیست را بسیار با اهمیت خواند .

او ادامه داد :  هم در دین  اسلام و هم در فرهنگ غنی ما ایرانیان،  حفاظت از محیط زیست  بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

 فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به توانمندی‌های محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که با  توسعه فضای سبز  در  ایجاد روحیه با نشاط در  جامعه، تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی  از دوستداران و فعالان محیط زیست نیز خواست تا در زمینه توسعه فرهنگ زیست محیطی شهرستان به مسئولین مشورت داده و همواره با مجموعه محیط زیست همکاری داشته باشند.

 در این مراسم وحید شالویی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان نیز درخصوص قدردانی از فعالان محیط زیست در شهرستان مسجدسلیمان گفت: برای اجرای  این برنامه از  سال گذشته برنامه ریزی شده بود  و اجرای آن  در دستور کار این اداره قرار گرفت .

وی از همه فعالانی  که در راستای حفاظت محیط زیست تلاش می‌کنند قدردانی کرد و گفت: این برنامه برای دومین سال است که اجرایی می شود و ابراز خوش حالی کرد از اینکه فرهنگ محیط زیست و حفاظت از آن با کمک فعالان و با حمایت مسئولین در شهرستان به خوبی در حال انجام است.

 شالویی افزود: بسیاری مشکلات زیست محیطی در شهرستان وجود دارد که نیازمند همراهی و همکاری فرماندار و سایر مسئولین و خصوصاً تلاشگران محیط زیست هستیم که بتوانیم آن را حل نماییم.

 شهریار عسکری رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های فعالان محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: حضور چشمگیر و داوطلبانه این عزیزان در عرصه ها و مناسبت های زیست محیطی نشان از درک و فهم صحیح از محیط زیست است .

 وی از فعالان محیط زیست شهرستان خواست تا ضمن  پیگیری و همراهی با مسئولان شهرستان جهت رفع مشکلات زیست محیطی تلاش نمایند.

عسکری از فعالان محیط زیست شهرستان خواست تا توجه ویژه به فرهنگ سازی بین کودکان و نوجوانان داشته باشند و در زمینه‌ی مسائل زیست محیطی با افزایش آگاهی ها بتوانند آگاهانه در این مسیر وارد شود و باید به گونه عمل شود تا  مطالبات حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه های مردم محسوب  شود . 

لازم به ذکر است، در این مراسم به فعالان محیط زیست شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و از هوشنگ عالی‌نسب فعال و برگزیده شهرستان نیز به صورت ویژه با تعهد با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.