برگزاري دوره آموزشي مديريت پسماند ويژه بخشداران و دهياران به مناسبت هفته محیط زیست در رامهرمز

  به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- دوره آموزشي مديريت پسماند ويژه بخشداران و دهياران شهرستان رامهرمز برگزار شد.

محسن مرحمتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز در این خصوص گفت: امروزه یکی از عوامل موثر در نهادینه کردن و توسعه  فرهنگ زیست محیطی ،استفاده از مشارکت و توانمندی های مردم،بویژه روستاییان می باشد که لزوم برنامه ریزی صحیح و مداوم جهت آموزش های زیست محیطی به این قشر مهم جامعه را دوچندان می نماید . در همین راستا  اداره محیط زیست شهرستان رامهرمز  بمناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با هماهنگی و همکاری اداره کل محیط زیست خوزستان  اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت پسماند ویژه  بخشداران ودهیاران حوزه مرکزی ،سلطان آباد، رودزرد و ابوالفارس این شهرستان نمود.

 وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت صحیح و اصولی پسماند در حوزه روستایی، دوره آموزشی مديريت پسماند ويژه بخشداران و دهياران در سالن مدیریت بحران شهرداری رامهرمز برگزار گردید.

مرحمتی درخصوص این کارگاه آموزشی گفت:در این دوره آموزشی، شقایق افشار کارشناس پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان مطالبی درخصوص  آموزش مفاهیم محیط زیست ، قوانین و کلیات مدیریت پسماند ، مواد قانونی که در ارتباط بخشداران و دهیاران بود را  تشریح و ارائه نمود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز ادامه داد: مدیریت پسماندهای روستایی از معضلات مهم در بخش ها و روستاها می باشد که عدم آشنایی کامل دهیاران به مدیرت صحیح و اصولی پسماند ها خود منشاء اصلی این مشکلات بوده که مدرس دوره، به خوبی موارد را بیان نمود.

شایان ذکر است، در این دوره آموزشی یکروزه که مورد استقبال بخشداران و دهیاران شهرستان قرار گرفت، علاوه بر مطالب ارائه شده، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و افشار  مدرس دوره و مرحمتی  رییس اداره به  سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ دادند.