تشکیل نخستین جلسه اجرایی شدن یک در هزار فروش صنایع برای تکمیل طرح های زیست محیطی در صنعت استان خوزستان

  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان- استفاده از اهرم های تشویقی برای کاهش  آلودگی های صنعتی در استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- نخستین جلسه اجرایی شدن طرح یک در هزار و فروش صنایع با  ریاست مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در روز جمعه ۲۵ مرداد ماه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد .

در این جلسه محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با استفاده از مشوق هایی  که در قانون برای صنایع  دیده شده، باید اولویت‌های پروژه‌های زیست محیطی و مشکلات این صنایع در این بخش صنعت با کمک این بند قانونی یک در هزار و فروش که شیوه نامه اجرایی آن در بند (د) ماده ۴۵ نحوه وصول برخی از درآمدهای دولت برای رفع مشکلات صنایع دیده شده اقدام شود.

 وی افزود: باید در یک برنامه ریزی مناسب مشکلات ، آلودگی ها و نیازهای صنعت در بخش زیست محیطی شناسایی را با کمک همین اهرم تشویقی که به صنعت اجازه می‌دهد با تایید محیط زیست یک در هزار   فروش خود را   صرف  انجام پروژه های زیست محیطی مجموعه خود نماید ، بهره گیری گرفته شود و هزینه های انجام شده برای این موارد با تایید محیط زیست مورد قبول سازمان امور مالیاتی  کشور محسوب می گردد.

وی ادامه داد اجرای شدن این برنامه کمک زیادی به رفع و ارتقاء محیط زیست در بین صنایع خواهد داشت و به همین منظور باید شناسایی صنایع که از نظر محیط زیست مشکلاتی دارند پرداخت شود تا بر اساس سیاست های سازمان برای کاهش این صنایع اقدامات قانونی صورت می گیرد.

 لازم به ذکر است، بند( د) ماده ۴۵ وصول برخی از درآمدهای دولت در خصوص یک در هزار فروش صنایع با تایید محیط زیست این اجازه را می دهد تا مبلغی از یک در هزار فروش برای جهت رفع مشکلات زیست محیطی مجموعه خود اقدام نموده و هزینه‌ها به عنوان بخشی از مالیات مورد تایید و پذیرش سازمان های محلی آتی قرار می گیرد.