اقدامات زیست‌ محیطی در شرکت کاغذ سازی پارس باید شتاب بیشتری داشته باشد

  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بازدید از اقدامات زیست محیطی مجموعه کاغذ سازی پارس در هفت تپه ، شتاب و حرکت در توجه به محیط زیست در این مجموعه باید بیشتر از گذشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مدیر کل محیط زیست خوزستان روز دوشنبه 4 آذر ماه از شرکت کاغذ سازی پارس در منطقه هفت تپه بازدید کرد.

 محمدجواد اشرفی در جریان این بازدید گفت: تغییر تشکیلات در مجموعه کاغذسازی پارس با واگذاری آن از بخش دولتی به بخش خصوصی اتفاق خوبی است که روند اصلاح ساختاری در مجموعه و مدیریت جدید توجه به رونق و تولید را در حفاظت از محیط زیست می‌داند  و برای جبران مشکلات زیست محیطی گذشته تلاش می‌کند.

 و ادامه داد: انتظار ما از مدیریت جدید این است که برای حل مشکلات زیست محیطی برنامه زمانبندی با برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

 وی افزود: محیط‌زیست از نگرانی و محدودیت های صنعت به خوبی واقف است و اهمیت تولید و اشتغال و رونق اقتصادی را نیز به خوبی می داند، ولی رعایت مسائل زیست محیطی از اهمیت بیشتری برخوردار است و این دیدگاه در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها نیز بیان شده است .

اشرفی ابراز امیدواری کرد با هم فکری متقابل مشکلات حوزه محیط زیست در شرکت کاغذسازی پارس مرحله به مرحله بر اساس اولویت برطرف شود .

وی ادامه داد: ماهیت صنعت  کاغذ سازی پارس یک صنعت بازیافت می باشد  و از پسماندهای کشاورزی استفاده می‌کند، به همین علت یک صنعت محیط زیستی محسوب می‌شود و در گذشته به مشکلات زیست محیطی این صنعت توجه نشده است ولی امروز شاهد آن هستیم که در راستای کاهش مصرف انرژی و آب و تولید ظروف تجزیه پذیر اقدامات خوبی در این مجموعه در حال انجام شدن است و امیدواریم اثرات این اقدامات در بهبود محیط زیست منطقه هرچه زودتر نمایان شود .

مدیرکل محیط زیست خوزستان احداث تصفیه‌خانه صنعتی را یکی از مهمترین بخش های محیط زیستی مجموعه دانست و با تاکید بر تسریع در احداث تصفیه خانه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۳ این مجموعه به تصفیه خانه صنعتی مجهز خواهد شد، ولی ما درخواست داریم در زمان آن تسریع  شود و این عملیات در کمتر از این مدت به بهره‌برداری برسد.

 لازم به ذکر است، در جریان این بازدید مدیران و مسئولین مجموعه گزارشی از اقدامات انجام و برنامه ریزی شده در زمینه رفع آلودگی‌های زیست محیطی بیان کردند و بخش های مختلف این کارخانه نیز مورد بازدید قرار گرفت.