مدیریت پسماند مانند سایر امور باید در اولویت کار شهرداری ها باشد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان-  وضعیت مدیریت پسماند در استان خوزستان مطلوب نیست.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- پنجاه و دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با ریاست استاندار خوزستان در روز یکشنبه 10 آذر ماه در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

 در این جلسه محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: وضعیت پسماند در استان خوزستان به شکل تاسف باری منفی و نامطلوب است. وی  این وضعیت را ناشی از نوع عملکرد مدیران خصوصاً شهرداران دانست و  ادامه داد: برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم باید تغییر در ساختار و نگرش داشته باشیم و جایگاه  محیط زیست را در توسعه پایدار به خوبی درک و رعایت کنیم.

 وی توجه به  ظرفیت های محیطی و جوامع انسانی در حوزه پسماند را مهم دانست و گفت: اگر این ظرفیت ها رعایت نشود هم در جوامع شهری و هم منابع خدادادی مانند آب ، خاک و هوا دچار مشکل  خواهیم  شد. مردم از  وضعیت پسماندها  ناراضی هستند و شکایت‌های متعددی به محیط زیست در این خصوص  ارسال شده است

اشرفی  ادامه داد: انتظار ما این است  که شهرداری همانگونه که به وضعیت آسفالت معابر و موضوعات دیگر توجه می‌کند، موضوع پسماندها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که یک جامعه سالم نیازمند سلامت و رعایت بهداشت در حوزه پسماند است.

مدیر کل محیط زیست استان گفت: متاسفانه از لحاظ پسماند در وضعیت خوبی نیستیم و در این بخش توسعه متوازنی در شهر شکل  نگرفت و انتظار داریم  اصلاح ساختاری در حوزه پسماند شهری ایجاد شود و مسئولان ارشد استانی  از جمله استاندار و معاونت عمرانی از محیط‌زیست خواستند تا با اهرم های قانونی برای اجرای  حفظ سلامت مردم و حقوق شهروندی از همه ظرفیت ها در چارچوب قانون  مشخص شده  مدیریت پسماند استفاده کند.