بازدید از وضعیت مدیریت پسماندهای روستایی در بخش چغامیش دزفول

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، با توجه به بازدید و پایش مستمر وضعیت مدیریت پسماندهای روستایی بخش چغامیش و مکاتبات متعدد بعمل آمده در جهت رفع مشکلات و بهبود وضع موجود و به منظور پیگیری مصوبات کارگروه های اصلی و تخصصی مدیریت پسماند شهرستان دزفول بازدید مشترک اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول و بخشداری چغامیش در تاریخ  18 آذر ماه  از وضعیت بخش مزبور بویژه روستای شهید بهشتی بعمل آمد.

در این بازدید که با حضور بخشدار چغامیش و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول و کارشناسان همراه انجام شد، شرایط نابسامان مدیریت غیر اصولی پسماندهای روستایی از قبیل تخلیه و تلنباری در محل های غیر مجاز حاشیه راه های اصلی و فرعی، مزارع، زهکش های کشاورزی و اراضی حاشیه جنگل حفاظت شده دز، بررسی و مشکلات و موانع موجود بر سر راه دهیاری ها و  شورای بخش، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، با توجه به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان محل فعلی تخلیه و تلنباری پسماندهای عادی و دامی روستای شهید بهشتی با هماهنگی بخشدار و همکاری شورا و دهیاری روستا، پاکسازی کامل شده و زباله ها به محل ماهوربرنجی منتقل شوند. ضمناً مقرر شد تا از سوی بخشداری چغامیش پیگیری های جدی و قطعی جهت نصب و استفاده از سیلوهای نگهداری پسماند دامی در محل مناسب معمول شود.