سرشماری پاییزه گونه‌های شاخص حیات وحش خوزستان

 ایسنا/خوزستان معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پایان سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این اداره از مشاهده  ۹۸۹ راس چهارپای شاخص در این سرشماری خبر داد.

عادل مولا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از سرشماری چهارپایان شاخص، برآورد جمعیت حیات وحش استانخوزستان به ویژه حیات وحش چهارپایان، مدیریت و حفاظت از این گونه‌ها و بررسی ارزش زیستگاهی آنها است.

وی با اشاره به اتمام سرشماری در پایان آذرماه افزود: سرشماری حیات وحش در خوزستان در ۹ منطقه تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محبط زیست خوزستان از جمله کرائی، دز و کرخه انجام شده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: این سرشماری برای مشاهده گونه‌های شاخص حیات وحش از جمله گوزن زرد ایرانی، کل و بز، آهو و قوچ و میش بوده است.

مولا عنوان کرد: سرشماری پاییزه حیات وحش خوزستان توسط کارشناسان و محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با استفاده از دوربین، تلسکوپ و در مناطق صعب‌العبور تا حدودی با استفاده از دستگاه پهپاد انجام شده است.

وی بیان کرد: در این سرشماری، ۹۸۹ راس چهارپای شاخص مشاهده شده است که مشاهده این تعداد چهارپا نسبت به سرشماری پاییزه حیات وحش در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش به ویژه مربوط به گونه کل و بز در  منطقه چهل‌پا اندیمشک بوده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در منطقه حفاظت شده چهل‌پا بیش از ۴۰۰ راس کل و بز شمارش شده است.