اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس عشایری منطقه حفاظت شده کرائی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از اجرای طرح یک ساعت با محیط بان توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده کرائی در سطح مدارس عشایری این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- بهروز نجاتی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش های زیست محیطی به کودکان و دانش آموزان اظهار داشت : طرح یک ساعت با محیط بان برنامه ای است که در سراسر کشور در مدارس داخل و حاشیه مناطق چهارگانه محیط زیست با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفظ و حراست از محیط زیست و ارتقای دانش و آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان و خانواده های آنها و آشنایی آنها با وظایف محیط بانان اجرا می شود.
نجاتی افزود : دانش آموزان در این طرح با مفاهیم کلی محیط زیست، اهمیت طبیعت، آب، هوا، خاک، پسماند و گونه های گیاهی و جانوری و ارزش های پوشش های گیاهی و حیات وحش و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست آشنا و به پرسش های آنها درخصوص وظایف محیط زیست و محیط بان پاسخ داده می شود.
وی ادامه داد: قطعا صیانت از محیط زیست بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نبوده و نقش آموزش، فرهنگسازی و ایجاد حس عشق، علاقه و مسئولیت در قبال محیط زیست خصوصا در سنین پایه کودکی و مدارس ابتدایی می تواند به مشارکت بیشتر جوامع و پرورش نسلی آگاه، دوستدار و حافظ محیط زیست منجر شود.