اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس آبادان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت آگاهانه از محیط زیست، ارتقای سطح آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی این قشر با وظایف محیط بانان اجرا می شود.
علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با تاکید به اهمیت انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی از طریق جوانان و نوجوانان به خانواده ها، اظهار داشت:اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و سنین کودکی و نوجوانی بسیار اثر گذار می باشد و دانش آموزان در این طرح با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آشنا می شوند و محیط بانان نیز به پرسش های دانش آموزان و معلمان پیرامون وظایف و رسالت حفاظت محیط زیست پاسخ می دهند.
فتحی نیا افزود:نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کاملا حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان اضافه کرد: در طرح یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آنها برای انسان و نقش آنها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده بازگو می شود.
وی طرح یک ساعت با محیط بان را گامی بلند در راستای حفاظت آگاهانه از محیط زیست دانست و با ذکر این مطلب که بدون مشارکت مردمی صیانت از محیط زیست بسیار سخت و ناممکن است، گفت:در این طرح سعی گردیده حس مسئولیت دانش آموزان نسبت به محیط زیست و عشق به طبیعت برانگیخته شود و با پوشش گیاهی و جانوری و همچنین آثار زیان بار استفاده از پلاستیک آشنا شوند.
 فتحی نیا همچنین از حضور چشمگیر پرندگان مهاجر در خوریات و تالاب بین المللی پناهگاه حیات وحش شادگان خبر داد و گفت:هر ساله با آغاز فصل سرما شاهد حضور بیش از 50 گونه انواع کاکایی ها، سلیم ها، آبچیلک ها، اگرت، حواصیل، پلیکان و فلامینگو در تالاب و خوریات هستیم که نقش جوامع محلی در حفظ آنها و جلوگیری از آسیب رساندن احتمالی بسیار مهم است.
وی در پایان اضافه کرد: زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی شادگان تا پایان اسفندماه ادامه دارد.