بررسی موضوعات زیست محیطی استان خوزستان در نشست با سازمان های مردم نهاد

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان - سازمان‌های مردم نهاد پشتوانه و بازوان اجرایی محیط‌زیست در استان هستند.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: نشست سازمان های مردم نهاد با مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  برگزار شد.
 در این نشست محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد، بازوهای اجرایی محیط زیست هستند  گفت: نگاه محیط زیست به تشکل های زیست محیطی به عنوان یک پشتوانه اجرایی است؛ چرا که در بسیاری از موارد حمایت کننده و بیان کننده مشکلات محیط زیست استان بودند.
 وی ادامه داد: ما همواره از نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات سازنده این مجموعه ها استفاده کرده و آن را به عنوان یک فرصت برای بهبود محیط زیست استان مورد  استفاده قرار داده ایم.
 وی ادامه داد: دیدگاه های علمی که بر پایه دانش آکادمی و پشتوانه علمی قوی باشد، می تواند بسیار سازنده باشد و باید از بیان دیدگاه های احساسی در این حوزه پرهیز شود و  تحمل و پذیرش نقطه‌نظرات سازنده هم را داشته  باشیم و بر اساس تعصب  تصمیم گیری نشود، بلکه تصمیم گیری ها بر اساس پایه های علمی و خرد همراه باشد .
وی ادامه داد: با وجود مشترکات و همفکری می توانیم بسیاری از مشکلات زیست محیطی استان را بخوبی حل نماییم و در  حفاظت از محیط زیست بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست ادامه داد: مطمئن باشید برای ما  نقطه نظرات شما دارای اهمیت بسیاری می باشد و هدف ما از این نشست که بیشتر در  ارتباط با مالچ پاشی منطقه بیت کوصر  و حساسیت‌های ایجاد شده در دیدگاه‌های سازمان‌های مردم نهاد در خصوص این موضوع است و می‌توان در این نشست‌ها با همفکری به راه حل مناسب برای انجام برنامه های توسعه محیط  زیست استان دست یابیم.
 در این نشست کورش کیانی مدیر کل منابع طبیعی استان نیز  از دیدگاه‌های منابع طبیعی درخصوص لزوم مهار بیابان زایی و ضرورت مالچ پاشی در مناطق بیابانی استان  مطالبی بیان نمود و گفت:اداره کل منابع طبیعی نیز در برنامه‌های توسعه نیازمند برخورداری از دیدگاه‌های سازنده  سازمان‌های مردم‌نهاد خواهد بود.
 وی در خصوص مالچ پاشی در مناطق گفت: منابع طبیعی با بررسی و جوانب کار، اقدام به اجرای برنامه  به صورت کامل می کند  و در  انتخاب نقاطی که نیاز به مالچ پاشی دارد با نهایت دقت و کار کارشناسی  اجرا می‌شود .
در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد نیز دغدغه های خود درخصوص مناطق مالچ پاشی شده را بیان کردند که عمده ترین علت مخالفت آنها برای عملیات مالچ پاشی  را وجود تنوع زیستی در زیستگاه‌ بیت کوصر عنوان کردند و معتقدند مالچ پاشی باعث آسیب به تنوع زیستی ، عدم نفوذ پذیری آب های زیرزمینی و به خطر افتادن زیستگاه های جانوری در منطقه می شود.
 در این نشست مقرر شد تا  اینگونه جلسات به منظور رسیدن به نتیجه واحد ادامه یابد و درخصوص موضوعات  مطرح شده در جلسات بعدی، دیدگاه های دقیق و با استناد  به موارد علمی مورد بررسی  قرار گیرد که مهمترین آنها موارد حفظ و حراست از تنوع زیستی منطقه ، حفظ  زیستگاه به صورت  طبیعی و حفظ منابع آب زیرزمینی است .