رایزنی محیط زیست با جهاد کشاورزی شوشتر برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر به منظور رایزنی و پیشگیری آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی با مدیر و معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شوشتر دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان_ در دیدار و جلسه ای که به منظور حل معضل سوزاندن کاه و کلش باقی‌مانده از برداشت غلات و بررسی راه های پیشگیری از این معضل بین مسئولین محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر برگزار شد، آموزش، فرهنگسازی، اعمال محرومیت و برخورد جدی با متخلفان به عنوان اصلی ترین راهکارهای مواجهه و حل این چالش زیست محیطی مطرح شد.
بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، دراین خصوص گفت : تهیه و نصب پلاکارد در اماکن عمومی، ارسال پیامک به کشاورزان و توجیه آنها از طریق مراکز خدمات کشاورزی، برخورد جدی با متخلفان و استفاده از اهرمهایی چون عدم تخصیص سهمیه نهاده های کشاورزی برای کشاورزان متخلف از جمله مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه برای پیشگیری از این اقدام بود.
احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب برای شهرک دامپروری، مدیریت سموم و ظروف خالی سموم کشاورزی و مدیریت فضولات و پسماندهای دامی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه مشترک بود که بر لزوم توجه و برنامه ریزی برای آنها از سوی محیط زیست تأکید شد.