مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرائی شوشتر

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : در اوایل بامداد امروز یک فقره آتش سوزی با تلاش محیط بانان و اهالی منطقه حفاظت شده کرائی مهار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان-  بهروز نجاتی تصریح کرد : این آتش سوزی که در اوایل بامداد روز یکشنبه در حوالی روستای آبگنجی و در محدوده منطقه حفاظت شده کرائی و در اثر سرایت آتش ناشی از سوزاندن عمدی بقایای گیاهی برداشت محصولات کشاورزی به مراتع منطقه اتفاق افتاده بود بلافاصله با حضور و تلاش به موقع محیط بانان این منطقه و همکاری اهالی اطفاء شد.
وی ادامه داد: متاسفانه عدم پایبندی به قانون باعث شده تا عده زیادی از کشاورزان بدون توجه به عواقب، خطرات و مضرات آتش زدن کاه و کلش و برای راحتی کار خود برای شخم زدن اقدام به آتش زدن کلور باقیمانده در مزارع کنند و این عمل علاوه بر آلودگی هوا و از بین رفتن حاصلخیزی خاک به راحتی در اثر وزش باد می تواند به مراتع و جنگل‌های اطراف سرایت و باعث وارد نمودن خسارات جبران ناپذیری به طبیعت، زیستگاه ها و تنوع زیستی آن مناطق شود.
منطقه حفاظت شده کرائی با وسعتی بالغ بر ۶٠ هزار هکتار مهمترین زیستگاه قوچ و میش وحشی در استان خوزستان است که در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوشتر واقع شده است.