تیراندازی حتی به صورت تفریحی موجب معیوب و غیرقابل برگشت پرندگان شکاری با ارزش به طبیعت اندیمشک می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- متاسفانه برخی افراد  دارای اسلحه شکاری اعم از ساچمه ای و بادی به قصد نگهداری پرندگان راسته شکاری در منزل خود، مبادرت به تیراندازی به سمت پرندگان بزرگ جثه و شکاری نموده و با زخمی کردن آنان عملا ادامه حیات را از پرندگان می گیرند.
سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک اظهار داشت: شکار و حتی زخمی کردن این پرندگان، نه تنها موجبات قطع و اختلال در زنجیره هرم غذایی  طبیعت می گردد. بلکه، نگهداری این گونه پرندگان و سایر ، مشمول مجازات  خواهد بود.
وی افزود: نگهداری این پرندگان  شکار و زخمی شده در منزل،  ابتدای به ظاهر، به مذاق برخی می آید. اما ادامه نگهداری ، بدلیل گوشتخوار بودن این راسته پرندگان، هزینه بالای تغذیه و نیاز به فضای ، بتدریج امکان پذیر نخواهد بود.
عیدی گماری از اصحاب اسلحه شکاری اعم از ساچمه ای و بادی خواست، بصرف لذت لحظه ای شکار غیر مجاز، سبب زخمی و سلب حیات این گونه های با ارزش  در طبیعت نشوند.
 وی از همشهریان اندیمشکی درخواست کرد تا در صورت مشاهده پرندگان زخمی، ضمن خودداری از رها سازی پرندگان معیوب در محیط بدون آب و غذا لطفا جهت درمان و ادامه نگهداری، آنان را تحویل اداره حفاظت محیط زیست نمایند.