پايش صنايع شهرك صنعتي آبادان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، به منظور نظارت و پایش صنایع شهرستان و تعیین میزان آلایندگی این صنایع از کلیه صنایع حوزه شهرستان آبادان بازدید به عمل آمد.
علی فتحی نیا بیان کرد: کارشناس اداره محیط زیست آبادان به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع این شهرستان از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرک صنعتی آبادان بازدید کرد.
وی گفت: در اجرای این طرح بیش از 10 واحد صنعتی مورد پایش قرارگرفت که  برای دو واحد اخطار رفع آلایندگی صادر گردید. بر اساس طرح خود اظهاری و پایش صنایع کلیه واحدهایی که به هر نحوی موجب آلودگی آب، خاک و هوا میشوند موظفند از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نصب آنالیز و تعیین مقدار آلایندههای خود اقدام نموده و مدارک و نتایج آزمایشات را به اداره حفاظت محیط زیست ارائه دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: نمونهبرداری از واحدهای صنعتی با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نظارت کارشناسان انجام میگیرد و با توجه به نتایج آزمایشات و آنالیزهای انجام شده با واحدهای آلاینده برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد وکلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند و طبق قانون تولید و فعالیتهای اقتصادی نباید تهدیدی برای بهداشت و سلامت مردم و محیط زیست باشد.