دیدار با دادستان هندیجان به مناسبت هفته قوه قضاییه

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان - به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم ، شهید بهشتی و 72 تن از یاران وفادار ایشان و انقلاب رئیس و کارکنان اداره محیط زیست هدیجان با حضور در دفتر دادستان با وی دیدار کردند.
مصطفی حق زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان هندیجان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر، هفته قوه قضائیه را به همه مسئولان و کارکنان خدوم بخصوص دادستان شهرستان تبریک گفت و از تعامل و همکاری مجموعه دادگستری تشکر و قدردانی کرد.در ادامه حق زاده گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب است جهت قدردانی از تلاش های صادقانه مجموعه قوه قضایی کشور اسلامی ایران است.
در این دیدار دادستان انقلاب شهرستان هندیجان ضمن تأکید بر اصل پنجاهم قانون اساسی و خرسندی از تصویب لایحه حمایت از محیط بان، گفت: در جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است و ایجاد هرگونه آلودگی هوا، آب و خاک در محیط زیست توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.در این خصوص اطلاع رسانی، اشاعه فرهنگ و آموزش مستمر در زمینه مباحث محیط زیست به عنوان پیش نیاز حفاظت از عرصه های زیست محیطی کشور است. وی در ادامه بیان کرد که هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی شود، قطعاً دادستانی به عنوان مدعی العموم از طریق قانون ورود خواهد کرد.
 وی در ادامه گفت: با قاچاقچیان و شکارچیان غیر مجاز جانوران وحشی به شدت برخورد خواهد شد و از قاچاق و خروج پرندگان شکاری به کشورهای منطقه جلوگیری خواهد شد.
در پایان این دیدار بر تعامل و همکاری دستگاه قضاء با سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های قضایی برای نیل به اهداف سازمان حفاظت محیط زیست تأکید شد.