شهرداری هویزه موظف است تمام الزامات نگهداری حیوانات در باغ وحش شهرستان را رعایت کند

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در نشست با اعضای شورای شهر  هویزه بر ساماندهی سریعتر وضعیت باغ وحش هویزه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- سید عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست با اعضای شورای شهر هویزه با بیان مشکلات موجود در باغ وحش شهرستان گفت: در صورتی که شهرداری قصد دارد تا این باغ وحش را حفظ کند باید الزامات و شرایط نگهداری حیوانات را متناسب‌سازی نماید.
وی ادامه داد: گونه‌های موجود در این باغ وحش بخاطر عدم شرایط بازگشت به طبیعت و یا غیر بومی بودن ، نمیتواند در طبیعت به صورت آزاد زندگی کنند و باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند و این شرایط از قبیل جای مناسب، نظافت و تغذیه خوب باشد .
 وی گفت: خوشبختانه اقداماتی در سنوات گذشته صورت گرفته ولی این اقدامات کامل نیست و حضور و استقرار یک تکنیسین تمام وقت جهت تیمار جانوران در باغ وحش از ضروریات است که باید حتماً در برنامه کاری باغ وحش دیده شود.
وی ادامه داد: باغ وحش باید دارای زایشگاه مناسب برای حیوانات باشد تا شاهد تلف شدن توله های متولد شده نباشیم و گونه های جدید و تولد گونه ها در اولین فرصت به اطلاع اداره کل حفاظت محیط زیست استان رسانده شود و پذیرش گونه ها و یا انتقال حیوانات با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان انجام گردد.
 در این نشست اعضای شورای شهر هویزه، مسائل مطرح شده در فضای مجازی را جو سازی افرادی مقرض که اهداف خاص را دنبال می کنند ، عنوان نمودند و گفتند: انتقاداتی که امروز در فضای مجازی علیه شهرداری هویزه در فضای مجازی مطرح است باید ابتدا به  شهرداری منتقل می‌شد و در صورت عدم پاسخگویی آن را رسانه‌ای می کردند. کمبودها و نواقص موجود در باغ وحش را قبول داریم و تلاش خواهیم کرد هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود و اعلام داشتند که با توجه به شرایط اقتصادی شهرداری هویزه در دوره جدید ، یک میلیارد تومان جهت ساماندهی باغ وحش هزینه شده و آمادگی همکاری با محیط زیست جهت رفع مشکلات و برطرف کردن نواقص در این باغ وحش را داریم.