بررسی شرایط مجروح حادثه دیده توسط پلنگ در ایذه

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه گفت: در پی حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات بخش سوسن، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با حضور در منطقه علاوه بر عیادت از فرد مجروح، کار تحقیقات در محل را انجام دادند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، احمد امیری با اشاره به بررسی شرایط مجروح حادثه دیده در پی حمله پلنگ اظهار کرد: فرد حادثه دیده از چوپانان بخش سوسن بوده است که در زمان همراهی گله خود در یکی از ارتفاعات این بخش مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت.
وی افزود: پرسنل یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه یک روز پس از این حادثه با حضور و انجام تحقیقات و بازدید در محل از فرد مجروح نیز عیادت کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در رابطه با چگونگی وقوع این حادثه بیان کرد: یک قلاده پلنگ پس از شکار یک راس بز از چوپان مذکور در حال انتقال طعمه به سمت مخفی‌گاه خود بود که با تلاش چوپان برای نجات طعمه روبه‌رو شد.
امیری خاطرنشان کرد: در پی این مقاومت و مقابله چوپان در مقابل پلنگ، وی مورد حمله این جانور قرار گرفت وی از ناحیه سر، دست و کمر دچار جراحاتی شد.
وی با مساعد دانستن حال عمومی مجروح حادثه گفت: وی پس از مجروحیت با کمک اهالی منطقه جهت انجام مداوا به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شد و تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.
بخش سوسن شهرستان ایذه یکی از زیستگاه‌های مهم پلنگ در استان خوزستان به حساب می‌آید.