آغاز عملیات اطفاء حریق توسط بالگرد در منطقه حفاظت شده شیمبار

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، کار اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار با بالگرد آغاز شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- عملیات اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا توسط بالگرد اطفاء حریق ، امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه آغاز شد.
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت : با توجه به آتش سوزی در منطقه صعب العبور و قلل مرتفع در منطقه حفاظت شده شیمبار، کار اطفاء حریق با کمک یک فروند بالگرد از امروز آغاز شده است.
 وی ادامه داد: خوشبختانه امروز این بالگرد با انجام ۱۰ پرواز در منطقه توانست از گسترش  آتش به سایر مناطق در ارتفاعات جلوگیری کند و آتش سوزی در منطقه مهار شد .
اشرفی ادامه داد: به منظور اطمینان از مهار کامل  آتش کار پایش و در صورت نیاز ادامه اطفاء حریق در روزهای آینده توسط این بالگرد ادامه خواهد یافت.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست که خود نیز در این عملیات حضور داشت، ضمن قدردانی از تلاش های جوامع محلی ، کادر پروازی و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست که در سه روز متوالی  در مهار آتش در منطقه فعالیت داشته اند قدردانی کرد و گفت: این آتش بیشتر  در منطقه مرتعی بوده و برآورد اولیه نشان داده که حدود ۶۵ هکتار از این منطقه دچار حریق شده است.