برگزاری جلسه کمیته مدیریت پسماند در امیدیه

=رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان امیدیه از برگزاری جلسه کمیته مدیریت پسماند شهرستان امیدیه، در محل فرمانداری این شهرستان خبر داد.  
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در این جلسه که به ریاست فرماندار شهرستان امیدیه برگزار شد، مهران رفیعی فرماندار امیدیه گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح شهرستان و استان و تولید روز افزون پسماندهای عفونی، مدیریت انواع پسماند بخصوص پسماندهای عفونی و پر خطر پزشکی از جمله موضوعات حساس در حوزه بهداشت عمومی و محیط زیست است. در همین راستا دستگاه‌های مجری و ناظر بر ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و ویژه نباید در انجام وظایف محوله کوتاهی کنند.
رفیعی افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان امیدیه، شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان امیدیه و صنعت نفت آغاجاری و شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه در خط مقدم مقابله با دفع غیراصولی پسماند هستند.
در ادامه این نشست، معماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست امیدیه ضمن ارائه گزارشی از نحوه نظارت بر مدیریت پسماندهای پنج‌گانه و بویژه پسماندهای پزشکی و وابسته به آن گفت: در بازدیدهای اخیر انجام شده از مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهرستان، متأسفانه برخی از مراکز درمانی و یکی از بیمارستان‌های شهرستان به دلیل خرابی سیستم امحاء پسماندهای عفونی با مشکل بی‌خطرسازی پسماندهای تولیدی مواجه شده بودند که پس از پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولین بهداشت محیط شهرستان امیدیه، مؤظف شدند ضمن تسریع در روند استقرار دستگاه زباله‌سوز جدید، تا زمان استقرار آن از سیستم زباله‌سوز بیمارستان مجاور استفاده نمایند. در ادامه مقرر شد نتیجه اقدامات انجام شده در زمینه حل مشکل بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و ویژه بیمارستانی را ظرف مدت یک هفته به کارگروه گزارش دهند، در غیر اینصورت مطابق ضوابط با آن‌ها برخورد می‌شود.