خسارت آتش‌سوزی به ۱۳ هکتار از اراضی تالاب میانگران ایذه

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه گفت: در پی وقوع ۳ مورد آتش‌سوزی در روزهای اخیر در تالاب میانگران، ۱۳ هکتار از اراضی آن طعمه آتش شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، احمد امیری با اشاره به وقوع ۳ فقره آتش‌سوزی در روز جمعه ۲۱ شهریور در تالاب میانگران ایذه اظهار کرد: در پی این آتش‌سوزی‌ها که در ۳ قسمت غربی، جنوبی و جنوب شرق این تالاب به وقوع پیوست میزان ۱۳ هکتار از آن در آتش سوخت.
 وی افزود: در نخستین مورد آتش‌سوزی ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، در پی گزارش واصله پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند و پس از تلاش‌های فراوان با همکاری واحد آتش‌نشانی شهرداری ایذه، اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند. در این حادثه ۵ هکتار از اراضی تالاب در آتش سوخت.
 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با اشاره به خسارت ۲ هکتاری در دومین حادثه در این روز در جنوب شرق تالاب میانگران خاطرنشان کرد: این حادثه ساعتی پس از اطفای حادثه نخست به وقوع پیوست و پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه جهت مهار به این محل اعزام شدند و کار اطفای حریق را انجام دادند.
 وی با بیان اینکه حادثه سوم نیز در ساعات پایانی روز جمعه به وقوع پیوست و با تلاش‌های انجام شده توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ایذه، آتش‌نشانی شهرداری و آتش‌نشانی دهستان پیانن شعله‌های آتش در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد فروکش کرد گفت: در این حادثه نیز ۶ هکتار از اراضی تالابی در آتش سوخت.
 آتش زدن کاه و کلش زمین‌های زراعی حاشیه تالاب را دلیل اصلی وقوع این حوادث عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیک بودن فصل کشت پاییزه در شهرستان، کشاورزان اقدام به آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی  خود در اراضی اطراف تالاب کرده که این مورد گاهاً باعث کشیده شدن شعله‌های آن به اراضی تالاب می‌شود.
 امیری در پایان تصریح کرد: با توجه به حساسیت تالاب و آغاز آتش‌زدن اراضی اطراف آن توسط کشاورزان برای انجام کار کشت در منطقه، گشت و کنترل تالاب میانگران توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه به صورت روزانه در این محل در حال انجام است.