دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان در شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره در عملیات گشت و کنترل امروز صبح موفق به دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز شدند. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - بهروز نجاتی تصریح کرد : در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست که از ابتدای صبح امروز تا ظهر به طول انجامید دو گروه شکارچی و مجموعا ٧ متخلف شناسایی و دستگیر شدند.
نجاتی در ادامه افزود: در عملیات اول یک گروه چهار نفره در حوالی روستای نورعلی شناسایی و دستگیر شدند و از آنها لاشه ١٩ قطعه از گونه های کبوتر وحشی، یک قطعه دراج، یک قطعه تیهو و یک قطعه چنگر نوک سرخ به همراه یک قبضه سلاح بادی pcp کشف و ضبط شد و در عملیات دوم که با کمک گزارش تلفنی از سوی دوستداران محیط زیست شناسایی شد یک گروه سه نفره در حوالی روستای عرب اسد شناسایی و دستگیر و از آنها لاشه دو قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه دو قبضه اسلحه شکاری پنج تیر دارای مجوز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
نجاتی ادامه داد : شکار و صید جانوران وحشی بدون داشتن پروانه تخلف بوده و شکار جانوران وحشی حمایت شده نیز مستلزم کسب پروانه ویژه می باشد که این موارد در مواد ١٠ و ١٢ قانون شکار وصید به آنها اشاره و جرم انگاری شده است. 
وی افزود : در راستای اجرای بند (چ) ماده ٣ قانون شکار و صيد که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار هر قطعه کبوتر وحشی مبلغ پانصد هزار ریال و هر قطعه دراج مبلغ شش میلیون ریال تعیین شده است.